/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sommerland Varde??
Fra : frueyde
Vist : 4907 gange
100 point
Dato : 05-07-05 10:01

Hej....vi kører på ferie på lørdag til Jylland, Bork Havn. I kortet kan vi se noget der hedder sommerland Varde, men kan intet finde om det på nettet, så er der nogen der kender det og ved om det er der, og så kan fortælle lidt om det om det er noget, eller om der er andre i rimlig afstand fra hvor vi er??

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 05-07-05 10:05

Hejsa Frueyde

Jeg må desværre give dig den kedlige meddelelse, at Sommerland Varde er lukket. Det gjorde det for 2-3 år siden. Det kune vidst ikke trække nok folk til desværre. For det var et godt legeland for mindre børn. Var der med min dengang 5 årige datter, hun var helt vild.

Så desværre.

Mvh

Ravn_K

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 10:07

Prøv at køre Nordpå istedet. Lidt N. for Ringkøbing i landsbyen Hee ligger Sommerland West. Den kan du også finde på nettet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 10:10

Stauning Lufthavn er klart et kig værd!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 10:11

Det kan forresten godt være at Sommerland West hedder noget andet idag, men det ligger der stadig og er et dejligt sted at tilbringe en feriedag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 10:13

Der er jo også Hjerl Hede Frilandsmuseum, men det ligger endnu nordligere.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 05-07-05 10:14

I kan også besøge Hee dyrepark eller Haunstrup Zoo. Absolut også en dags tid værd. Varde Fritidscenter kunne også være en mulighed, med badeland, bowling, tennis, badmington, petanque, beachvolley og meget mere.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 05-07-05 10:15

det er rigtig godt med alle de forslag, men ville blive glad for nogen adr. da vi overhovedet ikke er kendt der.....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-07-05 10:17

Sommerland West eksisterer ikke længere - desværre - men er lavet om til Put and Take-sø. Badeforholdene er ikke ændret, men hvis ikke man lige er for fiskeri, sker der ikke så skrækkeligt andet. Kør i stedet til Haustrup og kig på en masse dyr og deres afkom !

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 10:21

Ring til Tursitkontoret i Ringkøbing, de sender gerne en stak brochurer over aktiviteter i omegnen. Hee Dyrepark blev til Sommerland West der ganske rigtigt nu er afløst af en slags Oplevelsesland med bl.a. Fiskesøer men også meget andet. så man kan sagtens komme der selvom man ikke gider fiske. Det er nærmest en slags Familieland.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-05 10:22
Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 05-07-05 10:26

Haunstrup Durepark hedder nu: Jyllands Park ZOO, Haunstrupvej 13, 6920 Videbæk, Tlf. 97 – 16 61 20. Og Hee Dyrepark har skiftet navn til: Fiske- og Familiepark West, Hovervej 56-58 Hee, 6950 Ringkøbing, Tlf: 97 33 54 11

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 05-07-05 10:26

Haunstrup Durepark hedder nu: Jyllands Park ZOO, Haunstrupvej 13, 6920 Videbæk, Tlf. 97 – 16 61 20. Og Hee Dyrepark har skiftet navn til: Fiske- og Familiepark West, Hovervej 56-58 Hee, 6950 Ringkøbing, Tlf: 97 33 54 11. Der er ud over en fiskesø, et stort legeområde og et rimeligt stort vandland.

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 05-07-05 10:27

tusind tak alle, jeg skal nok lukke spørgsmålet senere, og uddele nogen point

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-07-05 10:36

Hvis I alligevel kører en tur med madpakken og vil gerne til et "børnevenligt-land", kan også Sommerland Syd i Tinglev anbefales. Var der for 2 år siden, men nu er der endnu flere aktiviteter: http://www.sommerland-syd.dk/default.asp

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 05-07-05 10:49

eller Danfoss Universe i det sydlige Danmark. Det er helt unikt, for alle sommerlande er jo mere eller mindre ens. Danfoss Universe er velegnet for børn i alle aldre sam forældre:
http://www.danfoss-teknorama.com/

Godkendelse af svar
Fra : frueyde

Dato : 05-07-05 14:48

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-07-05 16:09

Selv tak frueyde og god sommer !