/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Magnet på vandrør???????
Fra : Sofuzz
Vist : 6795 gange
100 point
Dato : 05-07-05 09:17

var der ikke engang nogen der snakkede om at man kunne sætte en magnet på det indgående vandrør for at hindre kalk?

Virker der? eller er det en and?

Vh. Sofuzz

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 09:28

jo det er rigtigt

http://www.kandu.dk/dk/spg/50586

godmorgen til dig

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-07-05 09:28

Både og!!
Magneten skal sidde i vandet, for at være så effiktivt så muligt. Samtidigt sætter okker sig på magneten, der renses en gang i mellem. Nogle satte magneten så tæt på måleren, for at få den til at måle forkert (til deres egen fordel).
Køb en rigtig, den virker.

MVH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 09:29

ps.. der kan købes små magneter til at sætte på ganske almindelige vandhaner - de er ganske udemærkede - men skal renses temmelig ofte (min erfaring )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 09:33
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 09:45

Jeg har lige smidt en stor dyr autoriseret een ud!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 09:46

Nogen steder ja, andre nej. Magneter uden på røret = 0,00 effekt.

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 05-07-05 10:48

3773 hvorfor har du smidt den ud??? jeg ville gerne have haft købt den billigt!!!

Jeg har en lille harddisk liggende jeg ikke bruger! i den sidder en meget kraftig magnet, så jeg prøver at sætte den på det indgående vandrør, bare udvendigt... endnu el lille experiment, noget skal man jo få tiden til at gå med når man er jobsøgende!!!

og godmorgen ja... hehe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-05 11:50

Sofuzz

Hvis du alligevel bare har en magnet, kan du da godt for sjov prøve at sætte den på et vandrør.

Men lad endelig være med at give penge for noget af det "mirakelværk" man kan købe til at sætte på rørene.

For det virker ikke.

Jeg kender en der troede han kunne blive millionær på at sælge magnetprodukter til ethvert formål på Network marketing og homeparty-basis.
Magneter i alle størrelser, til oliefyr, vandrør, brændstofsystem i biler, til heste,hunde,katte, mennesker , til vandet til potteplanterne o.s.v.

jamen, der var ingen ende på alle de "videnskabelige" forsøg (som firmaet selv havde skrevet), der dokumenterede hvor effektivt det der Eco-flow var.
Hvis bare alle ville købe magneter til ethvert formål, ville alle verdens problemer være løst med et snuptag

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-07-05 12:55

Udvendige magneter til dit og dat er total spild af penge, og til etplans huse findes der et par stykker
med bevislig effekt, af gennemstrømningstypen (ca. 2000kr).
Efekten opstår ved at det kraftige magnetfelt nedbryder, spalter kalkmolokylerne (nej, ikke ham), som så ikke sætter sig fast her og der. Dette ville aldrig kunne lade sig gøre med de småmagneter, der bliver klistret uden på rørene.
Jeg ser gerne dem skudt der sælger den slags ubrugelige tingel tangel.
Min søster købte een til over 500kr, og hun synes den virker, ja ja, en dag vil jeg fortælle hende at jeg har pillet den af for længe siden. Og nej det gør jeg ikke, hun bliver nok ked af det, så jeg sætter den på igen, så undgår jeg jeg også at hun gennemtæsker mig. Hilsen
Keldd............(Blik og Rør)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-07-05 14:38

ogggg hvis det endelig skal være, ja så kig under boligafkalkere på http://www.topvvs.dk/shop/ og klik så på mere info. Ellers tilslutter jeg mig holdningen om... det har en "ringe" effekt
Søren (på jobbet)

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-05 14:53

De virker efter min overtro. De fjerner ikke kalken (det er fysisk umuligt), men gør, at den ikke sætter sig så fast som ellers. Uden på et jernrør vil det være svært at få en virkning, men messingfittings og plastrør er totalt gennemsigtige for magnetisme, så der virker de fortrinligt. Brusehovederne har i huset (København, 19-22DH-grader) kan renses bare med et strøg med hånden eller en tur med neglebørsten, og vores kommunale forsyningsvæsen tror så meget på det, at de satte én på indgangen til husets vandmåler, da de skiftede den gamle ud for et par år siden.
mvh
pbp
PS. Vandhaneperlatorerne skal stadig i eddikevand en gang imellem, men jeg synes, det er sjældnere end tidligere.

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 06-07-05 08:11

Tak for svaret pbp_et.