/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3200 - vil ikke tænde
Fra : TBjorn
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 04-07-05 21:56

Har en 3200 der er gået helt død. Når jeg sætter strøm til giver den et lille bip fra sig, men der sker ikke mere. Jeg kan slet ikke få den tændt længere. Det er kommet ud af ingenting. Kan det være batteriet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 22:15

Hvor gammel er telefonen? Et batteri burde kunne holde i mange år. Prøv at sætte den i laderen og glem den så en 10-12 timers tid. Hvis den så ikke er fuldt opladet, så tag den med ned i en Nokia-forretning og prøv med et nyt batteri. Du skal selvfølgeligt ikke købe et nyt batteri hvis det IKKE er det der er galt.

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 04-07-05 22:18

Den er 1 år gammel

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 22:20

Så burde det ikke være batteriet. Jeg kan kun sige: Ned i Shoppen og lad dem se på den. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-07-05 22:24

hej
3200 er mere er et år
min søn havde en 3210
for mange år siden ca.3-4 år

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 04-07-05 22:27

3200 kom mange år efter 3210. Så den er god nok. Den er kun 1 år gammel.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 22:30

Telefonens alder har da for hulen ikke noget at gøre med modellens alder.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-07-05 22:31

hej
ok du ved berde end jeg
undskyld

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 22:35

Kære 1133. Det er da muligt som du siger at modellen 3210 kom på markedet første gang for 3-4 år siden, men hvis du købte en 3210 for ét år siden er den altså kun ét år gammel. Dermed er batteriet også kun ét år gammel og MÅ ikke være kaput allerede. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : timeglas

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-05 07:49

hej tbjorn

Har du prøvet at tage simkort samt batteri ud og isætte det igen? Viser den at den oplader når du sætter stik i stikkontakt? Jeg har også en 3200 og skærmen bliver en smule lysere når jeg sætter strøm til ved opladning. Efter et stykke tid kan man ane opladerindikatoren i højre side af skærmen.
Hvis du kender en anden der har en 3200, så kunne du evt. prøve den persons batteri. Ellers er der mange steder hvor de laver mobiler billigt. Billigere end Nokia butikkerne.
Ved f.eks der ligger en rep.biks på hovedbanen, hvis du bor i hovedstadsområdet.

Godkendelse af svar
Fra : TBjorn

Dato : 05-07-05 21:13

Tak for svaret timeglas.