/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
generator
Fra : ThomasEp
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 04-07-05 20:04

Jeg er igang med at købe en brugt generator til min bådmotor volvo penta md7a, jeg har fundet en som stammer fra en md3b det skulle da gerne være den samme som den gamle jeg har, eller hva? Jeg nægter bare at gå ud og give ca 4000 kr for en ny!.. Så ville lige høre om det kan lade sig gøre at bytte over på den måde? Altså en generator er jo en generator..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-05 21:20

Ja, hvis den kan sidde der og den flugter med remmen, så er der ingen ben i det, dog kan der være lidt forskel i stikbenene.
VH Palle Hansen
PS: Tjek lige at der er gode kul i og de er lange nok, rens kommentatoren hvor kullene sidder på med lidt fint sandpapir.
Og se efter at lejerne ikke larmer, eller har slør, smør dem lidt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-07-05 07:15

Ja, en generator er en generator, lige som en bil, er en bil.
Der er altså forskelle, feks. omdrejningstallet. Nogle giver ikke så meget strøm fra sig, da de er konstrueret til at køre lang tid af gangen (Feks. traktor). Tager man en fra en traktor og sætter i en bil, der kun køre korte byture, vil det ikke tage lang tid, før der ikke er strøm nok.

MVH