/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kendt jazzband... men navnet?
Fra : olivergroth
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 04-07-05 19:12

Hej!

Blaffede for lidt tid siden med en fyr der spillede noget superfed jazz for mig... og nu kan jeg ikke huske navnet! Ved at det er et enkelt bogstav, og så 2-3 tal.... altså noget lign. UB40 hvis I forstår...
Desuden ved jeg, at bandet bestod af musikere, som i forvejen var store, og som så gik sammen om dette superprojekt.

Håber nogen kan gennemskue det...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-07-05 19:31

Ved ikke, om U2 har indspillet jazz, men vem vet

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 04-07-05 19:33

Det tror jeg sgu ikke de har.... Men godt bud ;)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 19:40

Jeg mener der var nogen der en kort overgang kaldte sig A38, vistnok inspireret af et dansk mejeriprodukt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-05 19:41

Hvad med B 5 eller bedre kendt som 5-banden

Citat
5-banden
Swingende Traditionel Fodvenlig Jazzmusik

5-banden blev startet i 1998 af Ole Bredberg og består udelukkende af rutinerede musikere som har været i deres fag i mere end 40 år.
Orkestret har hentet numre fra blandt andet Louis Armstrong, Duke Ellington og Eddie Condon

Trompet: Jan Hem Andersen
Trækbasun: Ole Bredberg
Banjo/voc. Jan Kuby
Bas/voc. Asger Rosenberg
Trommer/voc. Nis Schmidt

fra www.jazzportalen.dk/profil/bandlist.html#a

mvh dova

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 04-07-05 19:44

Ingen pletskud endnu.

Kan lige tilføje, at det IKKE er et dansk band...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 19:48

Ved du hvor gammelt bandet er? Kender du bare én af de MEGET kendte musikere?

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 04-07-05 23:02

B52

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-05 16:33

Det synes umuligt at finde noget lignende det du skriver, med et enkelt bogstav og nogen tal.

Men yderligere forslag:
Blue4u
Fourplay
Iskra1903

mvh dov