/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hjælp mig med "sjoveren"...
Fra : The_Denster
Vist : 2057 gange
100 point
Dato : 04-07-05 18:12

Hej,

I Erik Clausens Danske film "De frigjorte" hvor Han selv spiller "Viggo" og Leif Sylvester spiller "Iversen" sker det at Iversen "opfinder" og producerer en øloplukker som han kalder "sjoveren".

Nu er det sådan at jeg i flere år havde tænkt mig at få lavet sådan en til en god ven. Og nu har han så yderligere 30 års fødselsdag hér den 30/7, og jeg synes jo at "sjoveren" med indskription og egen personlig personlig gaveæske ville være en fantaskisk gave til manden...

Udfordringen var at få en smed til at lave sådan én og det er også lykkedes mig at skaffe smeden. Men...

Manden spørger mig jo naturligt nok om jeg ikke har et billede af den - hvilket jeg jo ikke har. Jeg har filmen på videobånd hvor man ser den fra flere vinkler og hvad gør man så... ? Jeg kan jo ikke invitere smeden til at se min film på pause alt imens han / tegner den af på papir.

Jeg skal på en eller anden måde have lavet nogle dumps af de billedvinkler som "sjoveren" bliver vist fra.

Hvordan dælen gør jeg det???

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-05 19:51

Afspil den på din egen video og frys billedet når den er der, så tager du et billede med dit digitalkamera o.s.v.

Kan da ikke komme på andet.

Kommentar
Fra : The_Denster

Dato : 04-07-05 21:39

Hermed prøvet og gjort det løste halvdelen af problemmet... kvaliteten er simpelthen for dårlig, men man kunne jo selvfølgelig leje den på DVD (Har dvddrev i min PC) men min tanke var faktisk om der måske findes et sted hvor der findes billeder fra filmproduktioner, eller noget lignende. Er det overhovedet mulgit at tage et screendump af en DVDfilm, hvis nu man prøvede den mulighed ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-07-05 21:45

Det mener jeg da er muligt. Men det/de billede/r du har taget, prøv at indlæse dem på din PC og gå ind i PhotoShop eller hvilket billedbehandlingsprogram du nu bruger. Det burde være muligt at forbedre billederne elektronisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-07-05 21:48

klip netop det billede ud som du vil bruge og rediger i fotoprogram

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 15:42

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : The_Denster

Dato : 01-08-05 12:32

Tak for svaret arne.jakobsen.