/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital kamera
Fra : bhermann
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 04-07-05 17:48

Jeg skal finde et digital kamera. Jeg har max. 1200 kr. Hvad er det optimale køb til den pris?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-07-05 18:21

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98868

det er nok det bedste bud

husk:
4Mpixel kan laves i A4
hvor hurtig er kameraet fra man trykke på kanppe til billedet tages
køb ALTID kamera mærker ikke medion, acer, sony, HP, Trust eller andet lort deres linser er en gl colabund

ole
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-05 19:04

Olefahnoe's bud ser godt ud til prisen - og køb lige lidt større
SD hukommelseskort, for 16MB rækker ikke så langt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-07-05 19:48

Det lyder til, at "olefahnoe" har høstet erfarringerne for os andre, med hensyn til køb af de dårlige mærker.
Så TAK for det Ole!

Prøv at se på en Konica/Minolta Z1 eller Z3, som er et udemærket valg. (Har selv købt Z5'eren)
Her får du et godt kamera!

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-07-05 19:50

ja
konica og minolta er også kamera mærker så bare køb

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 04-07-05 20:57

Undskyld bhermann, at jeg bryder ind i din tråd med noget som ikke vedrører dit spørgsmål, men jeg vil gerne høre olefanhoe om Carl Zeiss optik som Sony i nogle tilfælde bruger i deres kameraer er "gl colabund". Har osse set et par anmeldelser af det forholdsvis nye Sony Cybershot DSC H1 som er forholdsvis pæne. Se selv: http://www.imaging-resource.com/PRODS/H1/H1A.HTM eller http://www.megapixel.net/reviews/sony-h1/h1-gen.php

Hilsen Reset

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-07-05 21:13

ja ok sony og hp skulle måske ikke have været med med det var for at understrege min mening

Accepteret svar
Fra : batman1

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-05 00:51

jeg blander mig lige i snakke og anbefaler olympus c 725 8Xoptisk 3Xdigital zoom 3,2M pixel
det tager nogle kanon gode fotos ( det overrasker mig stadigvæk efter at have haft det i et halvt år ) jeg har set fotoapperater med 5 Mpixel tage væsentligt dårligere billeder.
glemte jeg at sige at det fås til 1299 kr.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-07-05 07:55

Er der ingen der stiller spørgsmålet.... Hvad skal kameraet bruges til, det er vel relevant for at kunne give det bedst mulige svar

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-05 19:01

Formentlig skal bhermann bruge det til at fotografere med

Hvis du i forvejen fotografere meget, både med og uden blitz, så skal du vælge et kamera, hvor du kan sætte en ekstra blitz på. Det kan du på Konica/Minolta.

Godt nok er der indbygget blitz på de fleste kamera idag, men det rækker ikke meget længere end to NEFA lygter med friske batterier. - Den indbygget blitz har simpelthen et alt for lille ledetal.
Jeg savner selv muligheden for at kunne bruge min gamle blitz, som kan række op til 25 meter med fint resultat.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 07-07-05 16:13

severino har tilsyneladende besvaret spørgsmålet men det er ikke dit, jeg savner også et svar fra spørgeren, hvad er dit behov?

Se bort fra alle sikkert velmente svar indtil nu, der er mange muligheder i din beløbsramme.
Mange er tilfredse med Medion, HP og mange andre mærker, lad din sunde fornuft vælge!

Endnu en gang, hvad er dit hehov?

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 08-07-05 20:32

Ja, I har ret: Hvad er mit behov?

God optik fremfor mange megapixels. Optisk zoom fremfor digital. God macro. Skal fotografere natur, ferie, børn, fester, sport, mest udendørs, ikke ekspert. Gerne video sekvenser med lyd. Simpel betjening, med gode overskuelige menuer. Lille og let til lommen. Nem overførsel af billeder til PC. Et udbredt format hukommelseskort med vigende priser.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-05 23:04

Så kan du roligt se på Konica-Minolta Dimage z1, z3 eller z5, alt efter hvor mange penge du vil spendere på det.

Kommentar
Fra : Lohmann

Dato : 13-07-05 00:11

Der var et spørgsmål om Zeiss-linser, jeg vil blot gøre opmærksom på at Carl Zeiss fremstiller noen av verdens bedste cameralinser og brilleglas. Dog har de også "discount-linser" - "ikke alt guld glimrer", så det kan være fornuftigt at spørge til kvaliteten på linsen!

vh.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 17-07-05 18:35

Tak for svaret batman1.

Har netop købt Olympus c725. Lidt stort men super kamera til pengene.

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 17-07-05 23:56

det er jeg glad for at høre, og jeg er overbevist at du bliver mega tilfreds med det, og så rigtig god fornøjelse.