/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PaintShopPro. Skære fx ansigt ud?
Fra : leifleifleif
Vist : 667 gange
220 point
Dato : 04-07-05 15:36

Hvis jeg nu vil skære et eller andet ud der ikke er helf 4 kantet, så jeg ikke kan bruge crop til at skære med.

Hvordan skærer jeg noget ud af en sammenhæng?

F.eks skære et ansigt ud af et helkrops billede. Det skal så at sige skæres fuldstændigt langs hovedet, og ikke en firkant rundt om hovedet.

Det er kun til sjov. Ikke noget med at hænge nogen ud for noget. Det er billeder af mig selv.

P.S. Lukker altid mine spg.

Og hvis nu der er en der kender en anden metode til at skære, så behøver det ikke lige akkurat være paint shop pro.

Bare det er gratis.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-07-05 15:48

I Photoshop findes der et decideret "fritlægningsværktøj" som kan i ordets bogstaveligste forstand kan fritlægge en bestemt del af et billede (i dit tilfælde ansigtet) og eksempelvis flytte det over på et andet billede.
Om dette værktøj ikke også skulle være at finde i PaintShop-PRO, vil jeg så afgjot mene!!! Men jeg kender ikke dette program. Hvis du ikke får nogle andre kommentarer, kan du i help (Tryk F-1 på dit tastetur) søge på dette og du finder givetvis en anvisning på hvordan dette skal gøres i programmet.

Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 230 point
Dato : 04-07-05 16:37

Brug funktionen Freehand Selection. Den giver dig lov til at klippe/markere helt præcist rundt om eksempelvis et hovede..

Den skulle gerne ligge ved siden af den der klipper firkantet du snakker om, og har ikon som en lasso.

Hvis du ikke har den rigtige toolbar åben kan du:
View > Toolbars > Tools (det er i denne toolbar du kan finde Freehand Selection)

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-07-05 16:42

Læs evt. denne tråd, som også handler om at 'lege' i psp:
http://www.kandu.dk/dk/spg/69925
Mvh Niels

Godkendelse af svar
Fra : leifleifleif

Dato : 04-07-05 17:48

Tak for svaret NielsPT.