/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vand i vaskemaskinen
Fra : Zip4dup2
Vist : 3040 gange
200 point
Dato : 04-07-05 13:30

Jeg har en Baukneck-WAS 4350 vaskemaskine, problemet er at konen mener, at der ikke må være vand i det der lille rum nede til højre foran, hvor filteret er. Det er der nemlig hele tiden... Når den vasker tømmer den fint trumlen for vand, men den efterlader en sjat vand der nede i hullet med filteret.
Er det et problem og hvis det er hvad kan jeg så gøre?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 04-07-05 13:32

det har alle de vaskemaskiner jeg har haft altså også gjort.

Sådan at når man åbner ind til filteret, løber der en mængde vand ud.

Det tror jeg er helt normalt.

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-07-05 14:03

Det er som dova skriver helt normalt, at der bliver en sjat vand stående inde ved trevlesien, som så løber ud når du åbner for at rense denne ..........
.... det skyldes at den ligger den smule lavere, som gør at pumpen ikke kan suge det med ud i afløbet, det bør dog ikke være mere end en udbredt gulvklud kan suge når du trækker sien ud.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-05 17:21

Ja det har der altid gjort.
Og det var også et problem med vaskepulveret som lagde sig der nede og ikke blev brugt til at vaske med. Det er dog løst på nyere maskiner ved at vente med at hælde sæbe ind til der er en vis mængde vand i.
Det løses også med "vaskekugler", så der ikke skal doseres så meget sæbe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-05 17:29

Der vil altid stå vand i trevlesien. Det skyldes til dels som tidligere svaret at pumpen måske ikke kan suge det sidste, men i høj grad mere at da afløbsslangen jo skal sidde højt oppe for ikke at komme til at virke som en hævert og tømme al vandet ud for tidligt, da vil al det vand der står over pumpen ikke blive pumpet ud. En pumpe der ikke får mere vand fra tromlen vil ikke pumpe mere og derfor ar der så altid en sjat tilbage.

Kommentar
Fra : shenpen

Dato : 04-07-05 22:59

Ja, når pumpen har tømt maskinen for vand og derfor stopper, vil den smule vand, der står i slangen over pumpen, altid løbe tilbage og samle sig i bunden af karret.
Fra min tid i branchen erindrer jeg, at det altid blev understreget, at man altid skulle gøre tøjet fugtigt, inden der blev tilsat vaskemiddel. Har man derfor en ældre model, der ikke starter med et forskyl, er det en god ide at bruge vaskekugle eller lignende.

Så, det er altså helt naturligt, at der er 1/4 - 1/2 l. vand i bunden af vaskemaskien (alt efter hvor lang slangen til afløbet er).

Godkendelse af svar
Fra : Zip4dup2

Dato : 05-07-05 12:08

Jeg mente heller ikke at det skulle være det helt store problem.
Jeg takker mange gange for hjælpen