/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
logud eller logind
Fra : popper
Vist : 276 gange
50 point
Dato : 04-07-05 12:10

Hvordan kan det være at jeg bliver logget ud hver gang jeg har haft slukket min pcer hvordan kan jeg være logget på hele tiden

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 12:13

Er det XP du bruger??

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 12:14

ja

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 12:39

Kig i >Kontrolpanel > Brugerkonti

Du skal være computeradministration og gæstekontoen skal være ikke aktiveret.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 12:42

Så vidt jeg kan se er alt som du skriver. Jeg skal være computeradministration og gæstekontoen skal være ikke aktiveret.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 12:43

Samme sted i Brugerkonti skal du kigge på punktet: "Skift måden, hvorpå brugere logger af og på"

Der skal være flue ben i begge.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 12:44

Det er der også.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 12:45

Det er korrekt. Så bør den være der. Så vil du kunne starte op, uden at skulle vælge en bruger først.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 12:47

Så skal du lige prøve at genstarte...

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 12:48

jamen sådan har det altid været jeg har ikke pillet ved mine kontoer men jeg kan da lige prøve at genstarte pceren og se om det skulle have hjulpet

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 12:52

Nu har jeg genstartet computeren og igen måtte jeg logge ind på kandu er der andre forslag

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 12:58

I Brugerkonti kan du også fjerne adgangskoden du bruger når du logger ind, dette er kun i min hukommelse da jeg ikke selv bruger det.

Men jeg mener du kan fjerne adgangskoden under punktet:
"Ændring af Konto" og så klikke på Administrator kontoen. Nu kan du i mit tilfælde "oprette ny adgansgkode" eller i dit måske redigere eller fjerne den. Prøv at kigge på dét.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 13:01

som min xp er sat op bruger jeg ikke noget kodeord for at komme ind i styresystemet den starter bare op til den holder op når den er på skrivebordet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 13:09

Ok... Så forstår jeg ikke helt hvad problemet er.!

Skal du vælge en bruger inden du kommer til skrivebordet eller hvad? Og når du står på skrivebordet hvad så? Kan du så bare gå igang med at bruge PC'en eller skal du vælge en bruger først?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 13:11

Problemet er at jeg ikke kan stå logget ind hos kandu og ja jeg bruger ikke noget kodeord for at åbne min pcer den køre direkte ind på skrivebordet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 13:14

OK... Det er bare her på Kandu der er problemet og ikke selve XP styresystemmet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-07-05 13:20

Når du klikker på login og har skrevet brugernavn og adgangskode kan du lige nedenunder der sætte flueben i at dit brugernavn og adgangkode skal huskes. "Gem mit brugernavn og kodeord, så jeg automatisk bliver logget ind næste gang."

Og så logger du ind. Og det BØR den huske til næste gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-05 13:28

Gå lige ind og slet dine cookies.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 13:28

Ja men det gør den ikke og det har den ikke gjort i meget lang tid før i tiden var der ikke noget problemer med at være logget på hele tiden

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 13:30

Hvordan slette de

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 04-07-05 13:31

Problemer med login og logud på kandu.dk ligger i dine cookies. Løsning ? Slet dine cookies

I din browser vælger du menuen Funktioner->Internetindstillinger...-> Fanen 'Generelt' og trykker på [Slet cookies...]

Luk din browser. Åben den igen og problemet skulle være løst. Du kan evt. også vælge [Slet filer...] (flueben ved ; Slet alt offline indhold)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 13:49

Til molokyle
Først slettede jeg cookies det hjalp ikke så slettede jeg filerne det tog noget tid men det hjalp tilsyneladende tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 04-07-05 13:50

Tak for svaret molokyle.