/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
væghængt toilet
Fra : gubbierne
Vist : 987 gange
100 point
Dato : 04-07-05 09:32

Hej... Vi er ved at lave nyt badeværelse, og skal selvfølgelig ha et væghængt toilet... Det må kun være højst 100 cm høj, p.g.a. en halvmur, så vi gik til den lokale smed... 5600 kr + toiletbræt??? gisp!!! Har prøvet bauhaus, deres var over 100 cm., men ellers meget billigere... Er der nogen der ved hvor man kan få et til under 5000 kr. Det skal lige siges at det skal være med hjørnebeslag... de koster vist også ekstra... suk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-07-05 09:45
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-05 10:25
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-07-05 10:49

Hej gubbierne, prøv at kontakte Sanistål - de har alle modellerne, men bedst af alt, så har de ofte udstillingsmodeller, der sælges til nedsat pris !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-05 11:13

Ja, nu ved jeg ikke om dette fabrikat fås mere, og heller ikke hvad de kostede, for de var standardmodel i vores hus da det var nyt, sidst i 80erne.

Men væghængte toiletter, der når de er monteret, er 85 cm målt fra gulv, og op til toppen at grebet øverst på cisternen.
De hedder Sphinx.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-05 16:27

Under alle omstændighedder skal der være en jernramme som "potten" sidder fast på.
Væghængte fås med indbygnings cisterne eller fritsiddende.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-05 13:29

Har du prøvet hos vvs-eksperten.
De har afdeling i svenstrup v. Aalborg og i Børkop v. Fredericia

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 07-07-05 12:47

Tak for svaret trimare46. Vi har fundet et toilet vi ku bruge...