/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bremser...
Fra : rover600_valby
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 04-07-05 08:51

hej med jer igen..
jeg har fået sat nye bremse kalibre på min rover 600 fra 98 (hos forhandler) fordi jeg syntes den "hang" lidt , men problemet er der stadig nu skal de så se på den igen men hvad kav være grunden til at det lyder somom den ene klods ikke slipper rigtigt og den fælg bliver varmere end den anden så der må være et eller andet galt, håber der er en eller anden der kan hjælpe mig....

Kommentar
Fra : pims

Dato : 04-07-05 09:01

Det kan muligvis være bremseskiven, hvis den ikke er blevet skiftet.
Ellers ville jeg prøve at udlufte systemet, det er ikke sikkert der er noget hold i det, men det kunne måske være årsagen til at den ene kaliber trygger mere end den anden.
Håber du får løst problemet.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 04-07-05 09:03

DER ER OGSÅ NYE SKIVER OG KLODSER PÅ....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-05 11:26

Fejlen kan ligge i en bremseslange som er tilstoppet.

Men er du sikker på, at det er bremserne der er skyld i, at fælgen bliver varmere og du kan høre lyde?
hvad med at tjekke hjullejet, eller måske bare om den "plade/skjold" der sidder bag bremser/fælg, kan vippe så den rører kanten af fælgen.

hvis det er bremsen der slæber, vil du kunne mærke det når du bremser lidt hårdt fra rimelig hastighed, så vil bilen ofte trække til den ene side, fordi den side der slæber/bliver varm ikke bremser så effektivt som den side der ikke fejler noget.

mvh dova

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 04-07-05 12:12

jeg er nu ret sikker på at det er bremserne, for hvis jeg lyfter bilen op kan jeg høre at den ene klodt rammer skiven når jeg drejer den rundt somom den ikke ritgtg slipper skiven helt, for det skal den jo gøre ik???

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-05 18:39

Tag af klodsene og se at de ikke sidder fast, eller går trægt i bremseklodsholderen.Mulig du må slibe lidt på klodsen.Tjek også gliderne at de ikke sidder fast.Ved ikke om der skal være en fjæder der skal holde klodsene fra skiven på din bil.Det kan være hjullejer som bliver varme,selv om en klods rammer skiven.Tjek hjullejer.
alimak

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-07-05 08:51

Nu prøvede jeg noget "sjovt" det er jo venster side hvor det er klodserne der piber somom de "hænger" dem flyttede jeg så over på højre side og så kom lyden nu derfra.... så måske er det klodserne den er gal med.... så jeg prøver med nogle nye klodser....

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 07-07-05 08:34

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-07-05 18:23

Tak selv.
alimak