/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
suzuki banke lyde
Fra : kattegat
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 13-07-01 21:33

vi var to på hver sin suzuki GS 450 en tur på samsø da det var rigtig varmt og da vi havde kørt ca 30-40km begyndte mcerne at banke som om det var sod der lagde sig på stemplerne så de fik en højere kommpresion det skal siges at vi på intet tidspunkt var over 60km i timen i forholdsvis høj gear dvs 5, gear så er spørgsmålet: skulle vi havde kørt en højere oktan end de 95, vi kørte på for at undgå disse banke lyde. da vi forlod færgen i hov om aften og kørte til Randers holdt lydene op.

på forhånd tak peter B jensen

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-01 17:26

Ja I skulle præcist have brugt en højere oktan. Det kunne også være at stemplerne var blevet for varme, og at stempelringen derfor lavede hamre-lyden.