/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Det kun vær nice med lidt hjælp
Fra : gril
Vist : 459 gange
500 point
Dato : 03-07-05 16:13

Jeg stå og skal til at udskifte min mobiltelefon og har mulighed for at købe den som Erhvervs kunde det vil sige at det er uden moms. Men hvor kan man det Det skal ikke hver med Abonnement så det skal ikke hver hos TDC, Sonofon og så vider.

Jeg kun godt tænke mig en Sony Ericsson k750i.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-07-05 16:18

Telmore har også erhvervskunder nu. Men om de lige har den fon du søger ved jeg ikke.

www.telmore.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 16:28

Du kan kun købe en telefon og slippe for momsen hvis du er momsregistreret. Hvis du ikke er det, kan du få et firma til at købe den og "forære" dig den, men det er i modstrid med moms-reglerne hvis de trækker momsen på en sådan telefon fra i momsregnskabet. M.h.t. til abonnement kan du kun oprette et Erhvers-abonnement hvis du er momsregistreret. Også her må du have et firma til at gøre det for dig, og så står abonnementet i deres navn.
Telmore er et godt og prismæssigt konkurrencedygtigt valg af leverandør. Bruger det selv.

Forstå mig ret: Hvis du ikke selv er Momsregistreret kan det KUN lade sig gøre ved fusk og snyd.

M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : frueyde

Modtaget 510 point
Dato : 03-07-05 16:30

prøv denne side
http://www.mobilpriser.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-05 18:57

gril

Hvem, hvad og hvordan er tilbudet kommet til dig om at købe en mobiltelefon som erhervs kunde.
Der er nogle oplysninger, der mangler.

Er du ansat i et firma, som har tilbudt dig "telefon" eller har du dit eget firma?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-07-05 19:10

Jeg er lige blevet ansat hos min søsters mans firma og har tilbudt at jeg kan købe en mobiltelefon på hans regning. Hvorfor om man må spøger

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 19:16

Fordi det er vigtigt om køberen og personen der tegner abonnementet er momsregistreret eller ej. Hvis du skal have en telefon og et abonnement uden moms, skal det være din svoger der køber telefonen og tegner abonnementet og IKKE dig. Din svoger er Moms-registreret det er du ikke. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-07-05 19:52

Uanset hvor du køber din mobil i DK, vil der være moms på - at telefonen er momsfri, er kun ensbetydende med at du (din svorger) fratrækker momsen i sit momsregnskab.

Du kan gå ind i en hvilken som helst forretning (mobiltlf-forretning) og købe en mobil uden abonnement - den bliver jo bare dyre her og nu.

AMP

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-05 20:52

Som ampere skriver kan du i hvilken som helst "mobilforretning" købe en telefon uden abonnement.

Det bliver ikke en billig mobiltelefon, da den for det meste er tilknyttet et abonnement. Det kan lade sig gøre at købe telefonen uden abonnement, men så er telefonen ikke på tilbud.

Da din svoger nu har sit eget firma, kan han så ikke selv finde de muligheder, der er, for at købe telefonen "billigt"

Der er jo mange skatteregler.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 03-07-05 22:12

Tak for svaret frueyde.