/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BMW vil ik starte.
Fra : yrsas
Vist : 778 gange
5 point
Dato : 03-07-05 09:16

Hej hej der,
igår skulle jeg starte min BMW 525(automatgear). Men den ville ikke starte. Jeg kom så langt som at dreje nøglen og der kom lys i panelet og så et lille KLIK. Hvad sker der for min bimse? Efter at have prøvet adskillige gange startede den pludselig. HMM. Er der nogen, der ved hvad, der kan være galt og hvad kan det koste at få det lavet. Har ikke temparament til at skulle opleve mange klik igen!
Tak Y.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 03-07-05 09:52

Hej yrsas, noget kunne tyde på at din starter er ved at være slidt.
Når kullene i starteren slides ned, vil den som regel svigte i perioder for til sidst slet ikke at virke. Hvis det er starteren, som er problemet, kan du enten skifte hele starteren men nogle gange kan man nøjes med at skifte kullene. Held og lykke med det.
Pims

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-07-05 10:58

tror nu ikke det er starteren , men nærmere startrelæ, eller bare en dårlig forbindelse
kontroler først at der ikke er nogle løse ledninger eller de er iret
er det relæet , kan det tit hjælpe at give det et let slag (hvis det bare hænger)er det stået af , skal den stadig kunne starte ved at korsslutte det , men så skal det skiftes , men det er ikke så dyrt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-07-05 11:42

Ja, det er enten en dårlig forbindelse i stelkablet ved starteren, eller også startrelæet, ganske som bredker skriver.

mvh dova

Kommentar
Fra : pims

Dato : 03-07-05 19:57

Jeg har nu godt nok oplevet de samme symptomer, hvor starteren var defekt. Men selvfølgelig kan det stadig være startrelæet eller startkablet.
Pims.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 04-07-05 01:36

Det kan ikke betale sig at reparere på starteren, det er typisk der fejlen er, du må købe en ombytningsstarter som er udstyret med nye lejer, kul og andre sliddele, det er det billigste og så er du sikker i lang tid fremover. Mvh K.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-07-05 01:57

som bredker ville jeg starte! med startRELÆET. Og som beskrevet prøve at kortslutte klemmerne til batteriet og starteren (brug et startkabel eller en anden svær ledning). Snurrer starteren ved den manøvre, er fejlen lokaliseret (husk gearet i neutral, da resultatet ellers er ganske underholdende for alle andre end dig selv).
Har lige haft skilt relæet på sønnens MC og renset polerne for rust/ir. Nu virker den igen 100%

H-J

Kommentar
Fra : yrsas

Dato : 04-07-05 06:09

Tak for tippene. Prøver at finde fejlen det ene eller det andet sted. Y

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-07-05 01:38

Alle komponenter i en bil har en vis levetid, det betyder at når man reparerer i den ene ende, varer det ikke længe før det er galt i den anden. for mange år siden reparerede
starterne når det var galt med dem, men det holdt aldrig længe nok, selv om der gik et år
kom folk og klagede, at nu var den gal igen. For at beholde kunden o.s.v. betalte jeg en ny starter eller generator m.fl. så jeg lærte at når disse ting begyndte at skabe sig, så var det i med en ny. Som amatør kan man sagtens bikse med at få det til at virke, men ikke hvis man skal leve af det, så hvis Yrsa vil skåne sit temperament! ny starter. Nvh K.