/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Spam mails
Fra : Flash77
Vist : 683 gange
200 point
Dato : 02-07-05 21:12

Jeg modtager hele tiden nogle spam mails (op til 4 om dagen). Der er ca. 3-4 forskellige, men de kommer fra foskellige mail adresser, så det hjælper ikke noegt at tilføje dem til min liste over uønskede afsendere. På nogle af dem er der et link hvor man kan unsubscribe - men hvis man så gør det og skriver sin mail adresse, kan man så ikke bare risikere at den bliver tilmeldt en masse flere spam lister og det hele så bliver værre? her er et par links til de steder hvor jeg får mails fra:

http://partisanware.com/?5

http://vitriolware.com/?L

http://fromappetizers.com/

http://www.softdisks-inc.com/uns.htm

http://www.softdisks-inc.com/

http://hohloware.com/?1

http://partisanware.com/?u

http://cuisinemeat.com/

http://www.lovemedicines.com/uns.htm

http://www.lovemedicines.com/sv/

osv. osv........... Listen er lang. Men det er rimeligt tydeligt at det er de samme få afsendere selvom de konstant skifter afsender adresse og side de linker ud til. Hvad kan jeg lige gøre for at slippe af med dem?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-07-05 21:25

Du kan ikke gøre noget for at undgå spam, det hjælper ikke at skrive til dem og bede om at blive slettet af deres lister.
Mozilla Thunderbird har et glimrende spam filter.
En del udbydere har filter på serveren, jeg bruger TDC, deres filter fjerner ca 150 mails om dagen for mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 21:39

Jeg bruger også TDC ..og som BertelBrander : Filtret virker Ok. ..selv på deres freemail = 6-7 stykker må jeg slette selv!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 02-07-05 21:43

Har selv haft samme problem, og der er ikke ret meget at gøre, uanset hvor mange gange du unsubscribes, vil du vil stadig modtage spam.
Jeg gjorde det at jeg skiftede e-mailadresse og det er over et år siden og jeg har ikke haft noget spam siden.
Jeg har så også oprettet en hotmail, som jeg bruger hvis jeg skal oplyse min adresse på en hjemmeside ved f.eks handel på nettet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-05 21:43

Du kan jo lave en meddelsesregel, hvis du bruger Outlook express kan du lave en sådan regel:
Funktioner/meddelsesregler/post

Men da meddelsesteksten tit er et billede, så genkender OE ikke ordene
Ligeledes skifter emnelinien til forskellige sætninger, der også med vilje staves forkert, så meddelsesreglerne ikke kan bruges.
Så det er en ret håbløs opgave.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 02-07-05 21:57

anvend en spamblocker, f.eks: spamihilator (downloades her: http://www.spamihilator.com/) installer programmet, installere derefter alle plugin og den fanger 98% af alle spammail. men du kan ligeledes blockere for alle mail undtagen dem du indsætter på en whitelist. jeg bruger den og få næsten ingen spammail på maskinen. Mindre ulempe findes alligevel, der kommer også ønsket mail ind i filtret, men de kan genetableres. Ingen mail gå tabt.
kattefar

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 210 point
Dato : 02-07-05 22:02

www.spamfighter.dk er et meget effektivt program - det er dansk og det er gratis...

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 02-07-05 22:03

www.spamfighter.dk er et meget effektivt program - det er dansk og det er gratis...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-05 23:29

brug udbyders spamfilter - unsubscripe aldrig da det bare viser at du modtager og giver anledning til endnu flere spammails - åbn ikke spammails bare få dem videre til slettet post og gå i rediger og tøm slettet post derfra.

Vil du helt af med skidtet - så skift mailadresse og hold dig til ovenstående som det absolut mindste

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-05 23:30

Hvis din mailkonto tillader at du har flere mailadresser til samme postkasse, lige som TDC giver mulighed for, så kan du gøre følgende:
Opret en ny privat mail adresse, som kun udgives til de særlige udvalgte.
Opret så en ekstra adresse, som du bruger til andet mindre betydende formål. Den kan du så ændre en gang imellem, når der kommer alt for meget snusk i kassen, så er du fri for disse mails for en tid igen. Sådan kan du bare ændre din "spamadresse" en gang imellem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-05 23:34

endnu bedre - de ting du får spam fra på nettet - fordi du giver oplysninger fra dig - hav dem på en ekstern mailadresse som hotmail - yahoo mail - osv - så er faren ikke den største. Kan kraftigt anbefale yahoomail der har et meget effektivt spam filter - og mulighed for med et enkelt klik at melde spam der måske sniger sig ind i indbakken - det kommer garanteret ikke igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 23:38
Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 03-07-05 10:08

Jeg har adresser på sol, yahoo og hotmail, og så selvfølgelig min hovedadresse til the chosen few. Yahoo er jeg nærmest forelsket i pga det Irma-svale design og fremragende spamfilter.
Hos sol har jeg lavet et filter, hvor der i emnefeltet står sex, viagra, cum, ejaculate, bed, daughter, teen-age girls, og hvad vi mænd sådan ellers sender ud af ønskedrømme. Så kan vi jo bagefter fortælle, hvor meget vi respekterer kvinder. Nå, det var en digression.
Når der så alligevel kommer en mail fordi ønskeordet er stavet forkert, kommer det forkert stavede ord også ind i rækken i emnefeltet. Jeg får yderst sjældent spam.
Generelt vil jeg advare højt og lydt mod tiscali. Min arbejdsgiver brugte det, og indtil vi skiftede til tdc for kort tid siden, rensede jeg mindst 50 spams ud om dagen. Det er dyrt at spare på en udbyder.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 03-07-05 12:25

jeg har brugt Hotmail nu i 3år og jeg må sige at jeg har været utrolig heldig eller er det en god spamfilter de har jeg har max fået 10 tror jeg på de år :)

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 09-07-05 12:49

Spamfighter virker rigtigt godt. Tak for svaret Dkkasper.