/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hurtig hjælp
Fra : AnniRKK
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 02-07-05 19:49

Kan jeg i en chokoladekage bruge brunsukker istedet for alm. sukker?
(Brunsukker/brunfarin/sirupssukker og hva folk ellers kalder det..)

Er nemlig ved at bage kage til børnefødselsdag imorgen og er randt tør for hvidt sukker.. Og mangler kun at bage chokoladekagen.. Men har set at jeg har brunsukker..

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 110 point
Dato : 02-07-05 19:51

Det kan du godt, men mængden bør nok være lidt mindre. Skal du bruge 200 gr. hvidt sukker, så tag 150 gr. brun.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 19:59

Ja du kan, Brun Farin som det hedder indeholder dog en del mere Melasse og det gør den lidt mere fedtet i konsistensen. Den er også lidt sødere, så brug ca. 25%mindre. Kagen bliver på grund af det store indhold af Melasse en smule mere klæbrig men det gør nok ikke noget. Alle Kokke og bagere prøver sig lidt frem for at finde på noget nyt og det kan såmænd sagtens være at du ender med at have "opfundet" en ny lækker Chokoladekage. Bare gå igang.
Hilsen Arne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 20:01

Ja.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-05 20:02

Du skal ikke forvente at resultatet bliver det samme, som hvis du havde brugt stødt melis "sukker"

Har du ikke mulighed for hos en bager tidligt i morgen at købe sukker.

Jeg tvivler meget på resultatet, da farin ikke har den samme konsistens som melis.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 02-07-05 20:03

Jo, Jo

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-07-05 20:19

Bor du ikke i nærheden af en tank med en kiosk? Så kan du sikkert købe sukker der.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 02-07-05 20:53

Jernladyen.. Jo det gør jeg da, men de har lukket og nærmeste tank der har åbent, ligger godt og vel 1,5 km herfra.. Så bruger det brune..

Godkendelse af svar
Fra : AnniRKK

Dato : 02-07-05 20:55

Tak for svaret maj_britt.

Går ud fra først til mølle princippet. Og giver hermed maj_britt pointne. Og hiver snart kagen ud af ovnen..
Derfor det sene svar.. Så nemlig hendes svar da det kom på..

Men tak for svarene alle zuzammen

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 02-07-05 20:59

Brug endelig det brun Farin du har. Du får en lekker kage ,som har meget mere smag Dog skal du bruge cirka 25prosent mindre farin i forhold til dey hvide sukker Velbekommen.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-07-05 21:36

Det var så lidt, håber kagen bliver god.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 22:34

Det lyder ....Mums

</KAGEMANDEN>