/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer gider ikke slukke?
Fra : sebastiansjessie
Vist : 458 gange
150 point
Dato : 02-07-05 18:44

Jeg har lige haft installeret et program (Har XP) hvor man selv kan dekorere start/shut down vinduerne. Men nu er det gået helt i koks, og min computer vil ikke slukke. Samtidig kommer der alle mulige åndsvage vinduer op, når jeg starter min computer. Altså inden den kommer ind i windows.

Har i nogle idéer om, hvad jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 18:50

Ja - du kan prøve at gendanne til det punkt (dato) da du indstallerede det program.
start>hjælp>gendannelse.> nu får du lidt hjælp til at gendanne.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 02-07-05 20:48

Hej sebastian.....

Prøv at holde afbryderkontakten inde i 5-6 sec.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 02-07-05 22:02

Har/Kan du afinstallere dette program, der åbenbart har forårsaget dine problemer vha. dens uninstall eller kontrolpanelet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 22:09

Først og fremmest kører du lige X-block herfra : http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

..samt TweakNow Regcleaner herfra : http://www.tucows.com/preview/355220 (..fjern KUN hvad der er mærket som: Safe to delete ..når du har scannet)

..ellers må du prøve : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 22:11

Ps. ...og tjek lige : http://spywarefri.dk ...samt 'vores' sikkerhedsekspert hér på kandu.dk : http://www.arlet.dk

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 03-07-05 11:21

hvis du først og fremmest sørger for at sikre dig at du ikke har "skidt og kanel" som ovenfor beskrevet så forsøg derefter sådan:

Start - kør - skriv regedit klik ok
følg denne streng hvor hvert / er + i regdit>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
i højre side skal der være en nøgle der hedder>PowerdownAfterShutdown
- den skal have en værdi der hedder 1 - har den ikke det så dobbelt klik på sammme
og skriv 1 - luk regedit - genstart pc'en -prøv så at lukke den normalt.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 03-07-05 11:39

miritdk jeg siger mange tak for den oplysning så lærte jeg noget der også kanon ved den her side :)

Godkendelse af svar
Fra : sebastiansjessie

Dato : 03-07-05 11:49

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : sebastiansjessie

Dato : 03-07-05 11:50

-og alle jer andre også. (:

Kommentar
Fra : sebastiansjessie

Dato : 03-07-05 11:54

Det er mega fedt. Det virker nu, og samtidig har jeg også fået rettet en masse andre småproblemer, ved at gøre som du sagde miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-05 12:00

godt da