/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
internet startside
Fra : hubi
Vist : 906 gange
50 point
Dato : 02-07-05 16:03

hey jeg har fået en acer bærbar computer i julegave, der fulgte nogle xp installations cd'er med og dem har jeg så installeret, men mit spærgsmål er hvordan laver jeg min internet startside om, hver gang jeg ændrer den laver den den om til http://global.acer.com, hvordan gør jeg...

//jesper

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 02-07-05 16:47

du har været inde i kontrolpanelet >netværks- og internetforbindelser > internetindstillinger?
Der skulle det jo være mulig at ændre..

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-07-05 16:58

næmmere: op i funktioner, så ned i internetindstillinger, der kommer menuen for startsiden *S*

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-07-05 16:59

næmmere: op i funktioner, så ned i internetindstillinger, der kommer menuen for startsiden *S*

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-07-05 17:07

Vi klarer det med en hijackthis: www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-07-05 17:45

Du har nok fået noget snavs. Gå ind til www.arlet.dk/hjt.htm
alimak

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 02-07-05 21:25

hej nej jeg skulle ikk mene jeg har fået noget snavs da jeg lige har installeret winxp med de cd'er der fulgte med og den har ikk væet på internettet da jeg prøvede...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 21:42

..og ?

Alternativ : http://spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 21:49

Acer er da ellers et velrenomeret firma : http://global.acer.com/about/index.htm

Mon ikke det er titellinien i Explorer du mener ? Denne kan du ændre med SpywareBlaster : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html ..menuen : Tools og Misc. IE settings

..eller : http://www.dougknox.com/cosmetic/scripts_desc/chgietitle.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-07-05 07:48

hubi -> Med en hijackthis kan vi ændre det, så grobal acer ikke er din startside...

Molokyle -> Nej, det er startsiden, som acer ved start har sat startsiden til grobal.acer

Nogle gange er det ikke nok at ændre det sådan her(har hubi prøbet dette)
IE - funktioner - internetindstillinger - generelt, der kan du prøve at ændre det..
Ellers er det en hijackthis vi skal have fat i..

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 11-07-05 21:14

Der må være opsat en sikkerheds politik på den lokale maskine - Denne gør at hvergang du logger på maskinen kører disse politikker igennem, og bliver registreret (dvs. den ændrer forskellige indstillinger som står i politikken). Løsningen - slet den politik.

kør: "MMC" -> tryk CTRL + M -> tryk 'tilføj' -> marker "gruppe politik" og klik på tilføj og dernæst udfør -> klik "luk" -> klik "ok".

Derefter tager du og kører "træ'et" ud :

Lokal computer-politik -> Brugerkonfiguration -> Windows-Indstillinger -> Internet Explorer-Vedligeholdelse -> URL-Adresser.
Så dobbelt klikker du i højre side af billedet på "Vigtige URL-Adresser".

Øverst sætter du flueben i "Tilpas URL-adressen til startsiden"
Indtaster den ønskede start side nedenfor - klik anvend, lukker MMC'en ned, og genstarter din maskine - Så vil den have lavet den ændring permanent hvergang du logger på maskinen :)

Z (Datafagtekniker)