/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Noder til "I dont want to be"
Fra : ujbv
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 02-07-05 15:08

Hej Kand'uer

Min søn er blevet meget "forelsket" i sang nr. 9 fra CD'en "Now 12" som hedder "I don't want to be" med Gavin Degraw
Han vil utrolig gerne lære at spille denne sang på sin elbas men har ikke noderne dertil, så mon der er hjælp at hente i dette forum så vi kan få lidt ro i huset igen?

Endnu et tillægsspørgsmål - Der skrives ofte om "Tabs" herinde ... hvad er det helt præcist og hvordan virker det?

Mvh
Ujbv

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 02-07-05 16:18

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/g/gavin_degraw/i_dont_want_to_be_btab.htm

Her er i hvertfald bas-tabs til nummeret.

Tabs er et system man bruger til at skrive akkorderne til melodierne.

Måske står der noget om hvordan I kan lære det på www.guitaren.dk

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : ujbv

Dato : 15-07-05 08:08

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 25-07-05 14:57

Lige et lille PS til Dova m.fl. .... Min søn var efter mig i weekenden .. Han kan ikke finde ud af hvordan Tabs-systemet virker og efterlyser derfor primært noder til omtalte nr.