/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
(u)lovlig download
Fra : hatchi
Vist : 381 gange
11 point
Dato : 02-07-05 15:02

Hej

Er det lovligt at downloade et spil, fx diablo hvis man har købt det 1 gang, men har smidt sin cd'er væk? For så har man jo betalt ham der har lavet spillet....

Eller hvad?

Kommentar
Fra : tannrt

Dato : 02-07-05 15:18

nej det er ik lovligt med mindre det er freeware eller abondonware altså spil som er gratis!! så nej det er ik lovligt! mvh mark

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-07-05 15:28

men bare gør det alligevel!

Kommentar
Fra : tannrt

Dato : 02-07-05 15:36

det gør de fleste

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 02-07-05 18:59

fordi de fleste gør det er det lovligt eller hvad? Ligesom argumentet for at vi hævede hastigheden på motorvejen til 130km/t...

Men hvis du en gang har købt spillet, hvorfor har du så behov for at downloade det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 22:16
Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-07-05 17:11

Nej, det er fuldstændig ulovligt!

//Kettedk

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-07-05 21:19

jaja, men hva faen. Det SKADER jo INGEN at downloade spillet. Det er jo TRODS ALT blevet købt af samme bruger, derfor lider producenten intet tab.

DOWNLOAD DOG DET SKIDE SPIL!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 08:08

[hør] Det skader pengepungen, hvis man bliver knaldet.

Især efter man har stillet spørgsmålet og fået svar i et åbent forum

Måske du skulle læse lidt på betingelserne for at bruge Kandu.dk epidedymittis ???

http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-07-05 16:19

Ah Cåhm Åhn molokyle! Så er det vel heller ikke værre!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 18:49

Næeh... jeg si'r det bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-07-05 19:22

Det skal du ha ret til!

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 05-07-05 13:12

Du kan kontakte Blizzard: http://www.blizzard.com/support/?id=msi0133p (se under Lost CD)
Det koster godt nok $10
- eller skriv til Vivendi Universal Games (Support@universalgames.dk) og hør om de kan hjælpe!

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 13-07-05 12:18

hehe... det svarer vel lidt til at man har købt en bil - glemmer hvor man har parkeret, også bare stjæler en anden bil

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-07-05 12:32

god sammenligning, DavidP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-05 14:17

DavidP -> Dén holder kun, hvis begge biler er en brun Ford Taunus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 23:58

Hej hatchi, ja det er desværre ulovligt at hente spillet. men du kan gøre som WalkingChicken er inde på kan du kontakte Blizzard og få en ny, men du kan ha fuldstændig ret i, at det er trist at skulle købe et spil man allerede har købt en gang bare fordi lortet er gået i stykker eller forsvundet, men sådan er det , desværre, Men jeg sys ikke vi brugere her inde skal diskutere hvor vidt spørgsmålet er egnet herinde, vi kan enten svare eller lade være, for måske gavner det ikke at hjælpe folk frem til ulovligheder, men det hjælper bestemt heller ikke på et forum, at folk som egentlig ikke har noget positivt at indvende, brokker sig.
Man spørger fordi man vil være klogere og ikke fordi man vil i en stor diskussion og modtage "trusler" (selvom jeg godt ved det måske ikke menes sådan)

Men til epidedymittis vil jeg lige sige. At du selfølgelig har ret i at det er det letteste bare at downloade spillet. men det er ikke så smart at råde folk til at gøre noget ulovligt, og slet ikke når det ikke er det de spørger efter.