/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
datoformat i acces database
Fra : simsen
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 02-07-05 13:24

Hejsa

Jeg har leget lidt med en kalender, som jeg så ikke har brugt i længere tid (også skiftet styresystem siden)

Da jeg legede med den, havde jeg ingen problemer med at få lagt noget ind i tabellen - men jeg får følgende fejlmedd. nu;

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i datoen i forespørgselsudtrykket "#26-juli-2005#".
/hanne/Administration/Vaerelser/Kalender/add_date.asp, line 33

Koden det drejer sig som ser ud som følgende;

#code_start#

set my_conn= Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'my_Conn.Open "DSN=schedule2000"
cnpath="DBQ=" & server.mappath("webcalendar.mdb") 'or where ever you put the db.
my_conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

'Check to see if it's a new record to be added or an old one to update
StrSql= "Select * from calendar where dte = #" & Request("view_Date") & "#"
strSql= "select * from calendar where month(dte) = " & month(Request("view_date")) & " AND day(dte) = "&day(request("view_date"))
set rs = my_conn.Execute (StrSql)

if rs.BOF or rs.EOF then ' No records found. i.e. New record
StrSql2 ="INSERT INTO calendar (dte, text_field) values (#" & request("view_date") & "#, '" & chkString(request("txt")) & "')"
else ' Record found. i.e. update record.

StrSql2 = "UPDATE calendar SET calendar.dte = #" & request("view_date") & "#, text_field = '" & chkString(request("txt")) & "' WHERE id = " & rs("id")

End If
my_conn.Execute (strSql2)

#code_end#

Jeg kan se i databasen at den gamle datoformat der bliver lagt ind er således;

dte
1. februar 2005
2. februar 2004

Og at jeg prøver nu at lægge den ind som;

26-juli-2005

Men jeg aner slet og ret ikke, hvor jeg skal ændre datoformatet (og jeg vil ikke i min kode) - så den sætter den ind korrekt som eksempelvis 1. februar 2005.

Jeg vil lige tilføje - prøver jeg at ændre i en eksisterende - så får jeg ingen fejl.

I databasen står den som langt dato format (1. juli 2002). Jeg bruger også

Session.LCID = 1030 i starten af dokumentet - så det kan heller ikke være det. Ligeledes kan jeg fortælle, at jeg KUN har dansk sprog i Regionale settings.

Nogen der kan hjælpe mig?

mvh

simsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 13:34

Har du prøvet at importere din "gamle" database via ny tabel >importer tabel

Kommentar
Fra : simsen

Dato : 02-07-05 13:45

Eyvind

Hejsa - nej det har jeg ikke for jeg ved ikke lige hvad du mener?

mvh
simsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 13:56

Du har jo beregningerne liggende i de "gamle" databasetabeller og måske kan en import bibeholde datoformatet.
Altså åbn databasen og hent så tabellerne med import og smid de nye ud.
Jeg har ikke prøvet det, og ved ikke om det duer.
Min egen database måtte jeg dog lave om da den skulle skifte fra off 95 til off 2000 - og det var netop datoberegningen som ikke fungerede.

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 20-01-07 14:58

Mener ikke du kan skrive en dato til databasen på den måde..

Istedet burde du gøre det således: