/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
bøde for at have løs hund i bilen på fer~
Fra : eskild8720
Vist : 2782 gange
100 point
Dato : 02-07-05 13:22

Er det rigtigt at man kan få en bøde på 2000,- hvis ikke man har sin hund i et bur.Har hørt det gælder Tyskland,Østrig.+ en del andre steder.Vi har øvet med vores dejlige hvalp på 13 uger(halv labrador og golden retriver),det går fint han er tilfreds med at sidde i buret.
Vi skal til sydfrankrig, kører i næste uge.
eskild

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-05 13:46

Jeg kan ikke finde det nogen steder, men ring til de pågældende ambassader og forhør dig om reglerne i de respektive lande.

På denne side, håber at linket dur, er der flere henvisninger til hvad du skal være opmærksom på, når du vil have din hund med udenfor landets grænser

http://www.bonniedyrecenter.dk/default.asp?objectid=9E67A6ADCB554FFB9F7E5F7F6E7B46AC&zcs=A36D2EE888084A6CBF4BCDFBFEDAE179

Hilsen ans og god ferie

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-05 13:46

Det er kun hvis man opfører sig helt tosset, feks. lader hunden ligge på hattehylden, så den rammer dig i nakken ved en kolision, men så kan andre ting jo også give bøde.

http://www.veh.dk/Sommerr%C3%A5d.htm

http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/kathund.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-07-05 14:08

Den skal have et pas, det ved jeg ikke om du er klar over.
http://www.hunde-info.dk/rejser/dyrepas.shtml

m.h.t. fastspænding eller bur, ved jeg ikke om det er et krav, men tror nok der er noget om snakken, altså enten hundesele eller transportbur, og buret/transportkassen skal være fastgjort.

mvh dova

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 02-07-05 14:10

pas og vaccination er i orden og også chippet,+ ekstra lang snor til campingpladsen(må ikke rende løse)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-05 14:14

Ring til ambassaderne og forhør dig.

Evt. politiet, måske de kan svare dig.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-05 17:40

Det har jeg aldrig hørt om, og jeg har kørt europa tyndt med hunde. Det skal i givet fald være noget nyt.

Du skal være opmærksom på, at hunden er rabiesvaccineret, husk at få et mærke at sætte i hundens halsbånd. Antræffes en løs hund i sydtyskland uden dette tegn aflives den straks. Og skulle hunden smutte er det en skrækkelig tanke. Vaccinationen skal være en måned gammel og er også et krav til at komme ind i DK igen.

Når det er sagt er frankrig en drøm at rejse til med hunde. De er velkomne de fleste steder og får ofte udsøgt special behandling.

Husk ellers, indlæg mange pauser, hunden skal have adgang til vand hele tiden, samt luftcirkulation. Sørg for at den har skygge, hvor den sidder. Kør med fordel meget tidligt på morgene og hold siesta i middagsheden, så skal det nok gå.

God tur.

qfha

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-07-05 20:08

http://www.hunde-info.dk/page24.shtml

Her kan du læse om hvilke krav der stilles i forskellige lande til vaccinationer m.m.
Dog desværre ikke noget om hvor vidt det er obligatorisk med fastspænding eller bur.

men der kan man kontakte de pågældende landse ambassader og få besked.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-05 20:33

En god ide at kontakte de respektive ambassader

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-07-05 17:08

Ja du kan godt få bøder for at køre med en løs hund i bilen, da dette er sikkerheds mæssigt uforsvarligt. så derfor kan man ligeså godt fra starten vænne en hund til at sidde i et bur. Det skal helst bare være stort nok til, at den kan stå op, ligge sig ned og vende rundt i det. (bare ligge på maven). Men bare husk at køre ind til siden ind imellem lige og lufte hunden så den kan strække rigtigt ud og tisse af mm.

Men for din egen og hundens sikkerhed bør (nogensteder skal) man holde den i et bur bag i bilen eller have et hundegitter for.

Mvh Jane

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-05 17:11

bublebee

Har du egen erfaring eller kan du henvise til hvor det står?

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-07-05 07:22

bublebee ja det ville da være rart om du havde set det på skrift da jeg har ledt meget,selvfølgelig vil jeg da prøve politiet eller ambassaderne.
Men vi kører med ham i buret,som er spændt fast.
eskild

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-07-05 09:31

bublebee>
Citat
Ja du kan godt få bøder for at køre med en løs hund i bilen, da dette er sikkerheds mæssigt uforsvarligt.

Den behøver vi dokumenteret.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-07-05 10:58

Jeg har ingen dokumentation, men vi har selv fået en bøde i tyskland engang for at have en løs hund i bilen da de mente at det var sikkerhedsmæssigt uansvarligt.
Så bare for at give et godt råd så ville jeg bestemt have ham i et bur.
Også ligeså meget for jeres egen og hans sikkerhed.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-07-05 22:40

Hhmmm i hvilken delstat var det?

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-07-05 22:43

har nu talt med politiet herhjemme og de kender ikke noget til det,ambasaden i østrig sendte mig en mail dette gælder ikke hos dem dog skal hunde have mundkurv på når man går med dem i snor.De fortalte at det er sådan i italien med at hunde skal være i bur ved færdsel med bil .Har selv fundet noget om det på www.enit.dk gå ind under generelt og så under husdyr der står hvad der gælder for italien.
eskild

Godkendelse af svar
Fra : eskild8720

Dato : 05-07-05 09:21

Tak for svaret qfha.