/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Raundup
Fra : 23249157
Vist : 712 gange
60 point
Dato : 02-07-05 12:15

ca 2.5 dl til 10 liter og det rækker langt med en sprøjte som er fra kommentar fra den Dato : 30-05-04 .
Jeg syntes at det er en kraftig blanding. har i en som er bedre.
mvh. Børge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 12:17

Brug den der står på RoundUp-emballagen. Det er forbudt at blande det stærkere og det virker ikke efter hensigten hvis du blander det tyndere. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-07-05 12:28

det er vigtigt at du følger blandingsforholdet som står på dunken
bruger du for lidt , vil det ikke slå planterne helt ihjel
bruger du for meget, bliver de stoppet i væksten for hurtigt
det virker på den måde at roundup bliver optaget gennem bladene og transporteret ned i rødderne
får de for meget dør de så hurtigt at der ikke kommer noget til røderne og dermed kan planten begynde at vokse igen
med den korekete dosis bliver den dræbt helt ned i røderne , og vil ikke kunne komme igen
hav lidt tolmidighed , der går en uge før virkningen er komplet

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 12:54

Jeg har som gartner brugt round-Up i mange år.
Min erfaring er, at opløsninger helt ned ti 0,6% virker tilfredsstillende på det aller meste ukrudt. De opløsninger som fabrikkanterne opgiver, er som regel lidt vel "rundhåndede", og afspejler nok snarere, hvor høj en koncentration kemikaliekontrollenvil give dem lov at lokke folk til at bruge. Fabrikkerne har en indlysende interesse i at få folk til at overdossere. Man kan som regel få et rigtigt godt resultat ud af doser, der er under det halve af, hvad der fra officiel side betragtes som 1 behandling (det er et begreb der anvendes i landbrug og gartneri, og som det offentlige bruger til at regulere, hvor meget f.eks. en landmand må sprøjte sit korn)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 13:19

Ups... AJ der ved ALT.

[/citat]
det virker ikke efter hensigten hvis du blander det tyndere
[/citat]

Læs lige fagmanden f.elsborg's kommentar.

Idiot er den mest præcise betegnelse for dig AJ. Du kører bare et svar af. Om du ved noget om det eller ej er dig fløjtende ligegyldigt... bare du kan rage point til dig

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 14:08

Hej Klumme.
Hvad du end mener om AJ vil jeg helst ikke blandes ind i.
Hvis I skal kaste mudder efter hinanden, så opret en tråd til det selv.
Venlig hilsen
Finn

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 14:15

Jeg glemte lige at nævne, at AJ kan have ret. Det kommer an på, hvad det er for et middel man står med. De midler jeg har erfaring med, er de koncentrerede midler, man køber hos f.eks en foderstof som DLG. Hvis AJ har brugt et middel der er købt hos Matas eller lignende steder, har det formentligt haft den egenskab at det, udover at være 10 gange så dyrt, også har været fortyndet med mindst 50 % vand. Det er derfor altid en god ide at læse på embalagen først, for at se, hvor meget aktivt stof, der er i midlet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 14:16

Nej ... fint nok Finn, så blander du dig bare udenom..... Er det ikke enkelt. LOOL Det kunne du f.eks. have gjort ved at undlade dit sidste indlæg LOOOL

Om jeg skal oprette en anden tråd, det styrer jeg lige selv, men ellers tak for rådet.

Hilsen
Klumme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 14:17

Finn - Der er kun én der kaster mudder og det er ikke mig. Venligst skæld ud på den rigtige person.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 14:21

Okay Arne. Mit indlæg var nu henvendt til "klumme". Du å undskylde, hvis du fæler at jeg skældte dig ud. Det var ikke hensigten.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 14:23

Uha Finn.

Kan du finde ud af hvilket ben du vil stå på. Først det ene svar, og derefter et andet...... du er måske ikke så meget fagmand som jeg først antog, eller er du bare en vindbeutel.

Det må du dælme undskylde lillearne. LOOOOL

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 14:25

Klumme. Denne tråd startede med en have ejer der gerne ville have et råd omkring "Round-Up". Hvis han var interesseret i din opfattelse af AJ intelligenskvotient, havde han nok spurgt om det - tror du ikke? Det er vel ikke forkert at forsøge at fastholde en tråd på det den handler om.
Derfor: Hvis du vil kaste mudder, så gør det i dit eget forum!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 14:25

Sådan Finn, nu bliver du også skældt ud af Klumme. Velkommen i klubben

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 14:36

Jeg vil da også være lidt med, når nu I andre bare fører jer sådan frem :)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 14:43

Jamen Finn.... Jeg troede da på dig, da du netop for at give dit indlæg et strejf af autorisation og faglig ekspertise anførte. at du var gartner og havde års erfaring i ukrudtsbekæmpelse. LOOOL Men den holde måske ikke..... Mer LOOOL

At du så skifter standpunkt mellem 12.54 og 14.15 på et kardinalpunkt, nemlig om det omtalte middel var brugbart i en fortyndet udgave eller ej, svækker din ekspertiseviden kendeligt. UPS...... Finn

Det ville da gave været den letteste sag i verden, at anføre din betragtning fra kl.14.15 i dit indlæg kl. 12.54 og i øvrigt uhyre nærliggende, da det jo egentlig var det som det handlede om.

Hvad lillearne angår, så synes jeg du skal holde dig til det du skrev kl. 12.48 og om Sp. er interesseret i min vurdering af AJ's IQ, (eller mangel på samme lool) synes jeg du skal lade sp. afgøre, din opgave kan det da vist ikke være.

Men du har en ven for livet Finn. AJ' er af gode grunde meget ensom og er meget ked af at være så alene, så nu har han en klub, som han byder dig velkommen i. Så er I da i det mindste 2

Jeg har ikke tid mere, så jeg vil smutte. Det er forresten osse lidt kedeligt igen og igen at tage AJ i de samme usympatiske handlinger, men ak ak- de skal jo synliggøres

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 02-07-05 15:01

Hej Klumme.
Du ahr ret i, at det ikke er min opgave at vurdere, hvad den der opretter en tråd interesserer sig for. Det er vel heller ikke din opgave. Din sarkasme overfor aj, synes jeg i alt fald ikke hører hjemme i en tråd om noget så uskyldigt som have etc.
Jeg har ikke skiftet mening. Regnestykket ser sådan ud:

100% aktivt stof (=1liter aktivt stof pr. liter) i ½ dosis (½*2,5 dl*100%) = 1,25 dl aktivt stof
do. optyndet til 50% (=½liter aktivt stof pr. liter) i fuld dosis (1*2,5dl*50%)= 1,25 dl aktivt stof

Derfor KAN aj have ret -jeg sagde ikke, at han nødvendigtvis har det. Sprøjtemidler er ikke så ligetil som man skulle tro. Det er derfor der kræves noget uddannelse, før man må bruge det erhvervsmæssigt.

God nat klumme
Venlig hilsen
Finn

Kommentar
Fra : tzaren

Dato : 02-07-05 17:57

Round-up virker i alle blandinger, i flg min nabolandmand som jeg talte med om det engang. Det er blot et spørgsmål om hvor hurtigt. Tynd blanding lang tid vice versa. Tager det for lang tid når næste hold ukrudt at komme op.

Men det virker

Kommentar
Fra : ngandersen

Dato : 03-07-05 16:07

Hold kæft nogle pattebørn der findes herinde.....
Og til dig Klumme/dumme eller hvad du hedder, så står LOL jo for "lauging out loud".....hvilket forkortes LOL...hvor du får det ekstra O fra ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : ngandersen

Dato : 03-07-05 16:09

Der skulle naturligvis stå laughing....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-05 16:54

ngandersen

LOOOOOL Ved du ikke engang det??..... LOOL Hvad du ved er ikke godt at vide, men noget sir mig, at der er meget du ikke ved. Hvad LOOOOL angår, så er det da bare at holde tasten O nede lidt længere...LOOOOL

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 03-07-05 20:05

Til Klumme

Det er jubelidioter som dig der ødelægger hele ideen med kandu. Du må jo være en snotdum hvalp der samtidig er blevet sur på stort set alt. Det ville være rigtig dejligt hvis du kunne finde ud af at holde dig ude af nogle saglige spørgsmål/svar - du har jo ikke forstand på noget af det omtalte alligevel. Og gå så LOL hen og læg dig. OG BLIV LIGGENDE.

Hilsen Sjubbi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-05 21:15

Uha da sjubbi.

Jeg ved det godt.... Jeg er et frygteligt menneske

Men jeg kan ikke lade være, når den slags usympatiske klaphatte kører deres (hans) oppustede lort af.... igen og igen.

For øvrigt kan jeg ikke lige få øje på, hvad det forresten kommer dig ved LOOOOL

Jeg mener.... det er vist ikke dig, som belaster Kandus servere mest - men det er måske fordi, at du kun går ind i tråde du har forstand på LOOOL

Hilsen fra Jubelidioten Klumme

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-07-05 21:51

klumme>>mon ikke du burde se på hvad du selv laver
så vil du nok opdage at du ikke er ældre end en 5 årig forkælet knægt , der tror at han ved alt , men mon ikke du opdager at du ikke har forstand på en skid, det er netop det du viser ved din opførsel
det er vi efterhånden mange der er trætte af
du laver netop selv det som du beskylder især arne for, men det er efterhånden bare meget være

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-05 22:05

Jøsses dog bredker..... "det er vi efterhånden mange der er trætte af "

Vi.... er det dig AJ og nu den ihærdige sjubbi LOOOL

Go sommer... hvis du skulle komme væk fra tastaturet. Har ikke tid til at underholde dig..... sorry

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 03-07-05 22:17

Idioten må jo være hjernedød - kom til Sønderborg knægt, så skal du få røvfuld. Den din far har forsømt at give dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-05 23:54

Nååå er vi på det plan sjubbi og du mener at det er obligatorisk, at fædre giver ders sønner en røvfuld...... LOOL Det er vist lige i AJ's ånd

Men det kom nu ikke bag på mig. det er jo almindelig kendt at primitive personer med beskeden intellekt hurtigt ryger på den der med vold. Herregud hvor du og AJ passer fint sammen.

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 04-07-05 15:22

Hej Klumme

Faktisk har jeg bare lidt ondt af dig. Du har helt åbentlyst aldrig fået nogen opdragelse overhovedet. Du får sgu nok et svært liv, men det er jo dit problem. Slut herfra.

Hilsen Sjubbi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-07-05 18:16

Jamen farvel med dig sjubbi. Det var hyggeligt, men du skal lige vide, at opdragelse og røvfuld, som du går ind for, ikke har noget med hinanden at gøre.... og så er det forresten ulovligt LOOL

Det var hyggeligt, men da du lidt primitivt øjensynlig kun har tæsk at bytte med, så lad os endelig slutte her. Det er ikke min stil.......

Bedste hilsener
Klumme (som har opdraget mange børn UDEN tæsk/røvfuld)

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 04-07-05 18:51

Til 23249157

Hvorfor lukker du ikke bare tråden. Du har jo fået dit svar fra både aj og f.elsborg - samtidig slipper vi så for klumme som tilsyneladende kun tænker med det "lille" hovede

mvh sjubbi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-07-05 18:57

Sagde du ikke lige slut.... sjubbi???

Hvem er VI der slipper????

Er du lige så vindbeutlet, som en vis anden bruger?? LOOL.

Du ved godt at man sagtens kan skrive i en lukket tråd ikke sjubbi?? LOOOL.

Hvis dit nervesystem ikke kan klare ordene sjubbi, så find én at give en røvfuld og så bliv dog væk fra tråden, hvis den generer dig så meget.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-07-05 21:16

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Godt gået Touren

Kommentar
Fra : Touren

Dato : 04-07-05 21:18

Jeg bør nok gøre opmærksom på, at Povl helt frivilligt har givet hans personlige data til en anden bruger, som han osse "næsten" lovede tæsk

Så jeg har ikke brudt loven *ggg* griner godt og grundigt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-07-05 21:26

**********K M P L A G**********

Jeg gir' en is Touren LOOOL

Kommentar
Fra : 23249157

Dato : 05-07-05 09:41

ca 2.5 dl til 10 liter og det rækker langt med en sprøjte som er fra kommentar fra den Dato : 30-05-04 .
Jeg syntes at det er en kraftig blanding. har er der en som er brugbart og tyndere.
Brugsanvisning på flasken jeg har er ulæslig.
Mange tak for di svarder er kommet til nu.

mvh. Børge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 09:50

Ved du om den flaske du har indeholder koncentreret Roundup eller om det er en der f.eks. er købt hos Matas og er beregnet til alm. havebrug. Hvis den er koncentreret må du slet ikke bruge den. Er det alm. så gå ind til en Matas og aflur det korrekte blandingsforhold. Du kan jo bare sige som det er, at du ikke længere kan læse forholdet på den flaske du har derhjemme. Så er det sikkert OK.

Kommentar
Fra : 23249157

Dato : 05-07-05 10:09

Flasken er original fra Roundup, men teksten er ulæslig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 10:14

Så gør som jeg sagde, gå ind i en Matas og få en brugsvejledning.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 05-07-05 18:50

Hej igen.
Arne; det er mig bekendt ikke ulovligt at bruge koncentreret Round-Up. Bare du ikke gør det erhvervs mæssigt (=tjener penge på det eller foretager sprøjtningen for andre end dig selv). Til 23249157: Hvis du ikke er i stand til at læse teksren på ettiketen, er du nok bedst tjent med at aflevere midlet på den nærmeste genbrugs station, og så købe dig noget frisk pesticid. Du har tilsyneladende ikke helt styr på hvor gammelt det er det du har, hvordan det har været opbevaret, eller for den sags skyld, om det overhovedet er Round-Up der er i flasken. Du kan i øvrigt spare mange penge, ved at købe Round-Up'en på andelen, i stedet for i Matas eller i et havecenter.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-08-05 16:32

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-05 22:23

Jeg synes altså at du HAR fået svar på dit spørgsmål. Så burde du også lukke det.

Godkendelse af svar
Fra : 23249157

Dato : 01-09-05 09:32

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-09-05 10:16

Så plattede psykopaten sig igenigenigen til point LOOOOL