/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
PAS PÅ !! Udvikleren.dk !!
Fra : rfh
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 01-07-05 21:39

Den videre giver Email adr. fra profil'erne

Hvordan jeg ved det?
*****************
Den mail adr. jeg har i mit profil bliver kun brugt der.

f.eks. (citat fra 1 af 37 mails) SPAM SPAM SPAM
Citat
Jeg har set din profil på udvikleren.dk, og skriver til dig i den tro at du kender til web-baseret programmering og/eller
design.
Vi er et firma som benytter freelance udviklere på kontrakt-basis, altså en opgave af gangen, til et fast beløb. Vi har i
øjeblikket meget travlt pga. mange opgaver/kunder og søger derfor nye freelance udviklere
.....
.......

Med venlig hilsen

Frederik
___________________________

Frederik Nielsen
SMP Webdesign
Kannikegade 9, 1.
DK-8500 Grenaa

Phone: (+45) 8632 3286
Fax: (+45) 8632 3281
Email: personale@smp-webdesign.dk
Web: www.smp-webdesign.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-05 21:49

Du er ikke den eneste. Søde Eyvind videresendte omtalte 'fiske udstyr' til undertegnede. Sikkert af et godt hjerte, men jeg falder ikke umiddelbart for den slags tiltag

Jeg finder den slags 'job-anonncer' usmagelige og er derfor glad for jeg ikke slår mine folder hos udvikleren.dk !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 01-07-05 21:52

Det gør jeg hellere ikke mere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-05 21:54

molokyle kan man derimod være uheldig at støde på hos :

1.) www.kandu.dk
2.) www.cando.dk
3.) www.eksperten.dk
4.) www.experts-exchange.com
5.) www.activedeveloper.dk
6.) www.netcoders.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-05 22:45

Og på Smil, når det er lønningsdag.
Keldd

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-07-05 23:42

udvikleren giver IKKE email adresser til andre.

Hvis man logger ind som bruger på udvikleren kan man gå ind på de enkelte brugeres profil og klikke på et link for at sende en email adresse til brugeren.

Der er INGEN grund til at tro at det ikke er det dette SPAM firma har gjort.

Kommentar
Fra : CharlieEriksen

Dato : 02-07-05 00:57

Alt dette er onde rygter. Det er rigtigt, at dette firma har sendt mails til brugere af udvikleren.dk. Men at det har noget med Udvikleren at gøre, er løgn. Denne bruger der mener det, vil åbenbart ikke andet, end udvikleren ondt. Jeg kender personligt Kasper(Som står bag udvikleren) og har været bruger på udvikleren.dk i mange år, den dag at de kunne finde på den slags, var den dag at jorden gik under.

Problemet ligger hos dette firma, som vil have medarbejdere. Det er 100% rigtigt at de har sendt rundt, men det har INTET med udvikleren.dk at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 08:13

CharlieEriksen -> Det er helt normalt man har 'Send til en ven' kontakt, lige som her på Kandu.dk, dog skal man selv kende adressen på de man vil sende til.

Forklar mig lige forskellen på; at give en email adresse videre og at lave en emailtjeneste der stiller den til fri disposition, for de der måtte lyste at benytte den? Der er ikke mulighed for at give den til 3. part, men intet forhindre at man giver 'fidusen' videre.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 02-07-05 08:20

Der er ingen tvivl om at uopfordret mail er ulovligt !

http://www.startguiden.dk/svar_markedsfoering/52110/15/0

..man kan dog slå på at 'kunden' har givet udvikleren.dk deres samtygge til dette, men det er altså ikke helt fint i kanten!

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17159

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 13:22

Hmpf - tja det er ikke altid lige let.
Af en eller anden grund har jeg været på "udvikleren.dk" - måske fra en henvisning og som alle andre steder skal man tilmelde sig for at komme videre. Det gør jeg dog sjældent af samme Årsag som dette tilfælde.

Så næste gang et firma sender noget underlødigt - får de Molo's mail direkte.
Nå spøg til side...............undskylder meget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 15:16

Rolig nu Eyvind -> Både molo->Snabel A<-lite.dk & molo->Snabel A<-pc.dk er et eller andet sted henne 'Spam' fangere

Min helt private emil er der vist kun en 5-6 stykker der kender

</HENRIK MORTENSEN>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-07-05 15:44

For lige at summere på:
1: Der er så vidt det vides kun én bruger (én er én for meget) der har fået spam, at denne har fået 37 ens mails viser kun at "firmaet" der sendte dem er uprofessionelle.
2: Alle der her oprettet sig som bruger på udvikleren.dk har fået at vide at deres email adresse vil blive gjort offentlig tilgængelig.
3: udvikleren.dk har som konsekvens af denne uheldige episode valgt at skjule brugerens email adresse.

Det er trist at internettet skal fungere på denne måde, men udvikleren.dk kan, efter min mening, ikke lastes for dette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 17:01

BertelBrander -> Jeg mener heller ikke man kan laste udvikleren.dk for at være underlødig. Jeg har selv haft fornøjelsen at hente gode tip dér

..men at et system kan bruges til andet end, hvad der måtte være hensigten med det, burde man nok have taget med i sine overvejelser.

Det er da positivt at høre; udvikleren.dk har taget 'episoden' ad notam

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 17:10

Jeg laster heller ikke Udvikleren.dk for noget.

Godkendelse af svar
Fra : rfh

Dato : 03-07-05 12:22

Tak for svaret molokyle.