/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Underlag til lamelgulv ???
Fra : bennymanden
Vist : 1550 gange
100 point
Dato : 01-07-05 20:14

Jeg skal have lagt et tyndt lamelgulv i en 25 m2 stue - der er i forvejen cementgulv.
-----------------------------------------
Af hensyn til lofthøjden skal gulvet være så tyndt som muligt (dvs. 6 - 7 mm)
Mit spørgsmål går på, hvad der kan/skal lægges under selve lamelgulvet, det forekommer mig at have hørt om en eller anden form for tynd "dug" som gulvet lægges på, for ikke at skabe direkte kontakt mellem træpladerne og cementgulvet.
------------------------------------------------
Er der nogen der har erfaring med lignende projekter, og evt. kender produktnavne på det jeg skal lægge imellem ?
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-07-05 20:23

Du kan købe en filt i 1 meters bredde der hvor du købte gulvet. Det er meget tyndt, er der risko for fugt fra cementgulvet lægger du plastic i baner under filten.
Filten gør også at gulvet ikke gnaver eller krirker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 20:29

Benny - har du lige købt trådløst udstyr i Computercity.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-07-05 20:37

Da jeg lagde laminatgulv oven på spånplader blev der lagt et tyndt skumgummilag imellem.
Det leveres i ruller, og udligner mindre skævheder på det underliggende gulv.
Det skal også forhindre "mærkelige" lyde hvis gulvet giver sig lidt, og samtidigt er det varmeisolerende.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-05 20:42

Et eksempel på underlag http://www.netparket.dk/index.aspx?type=montering

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 20:51

Men hvis det betongulv er for råt, kan det rettes ud med selvnivelerende spartelmasse.
Fås hos byggemarked.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-07-05 22:05

Eyvind -> NIX jeg har ikke købt trådløst udstyr
Det spurgte du også om forleden aften - jeg har ikke trådløs forbindelse til internet, det er en kabelforbindelse til min Linksys Router som igen er forbundet til Bredbånd via min ISDN-forbindelse, som jeg har beholdt af hensyn til 2 tlf.numre og Fax.
------------------------------------------------------------
det eneste trådløse jeg har (ud over min veninde) er mit tastatur og mus, som er ret nyt og fra INO
------------------------------------
Ellers takker jeg mange gange vedr. det gulv
Cementgulvet er meget fint og glat, og der er ingen fare for fugt.
Jeg tror det der 3 mm foamunderlag lige er den løsning jeg skal bruge.
tak for linket jakjoe

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 11:15

OK benny - jeg kunne bare ikke huske om du havde svaret.
Bær over med mig hvis jeg spørger igen om et par uger.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-07-05 12:22

Alt forladt Eyvind
....... spørg du bare løs min ven
Hvis det på nogen måde er mig muligt skal du nok få et svar..........
-------------------------------
Nu må du love mig at være på banen, hvis vi får et par regnvejrsdage, skal jeg have oprettet det der netværk.
men så længe vejret er så fint er der jo mange udendørsaktiviteter
kan i have en god week-end allesammen, pointerne må hellere gå til jakjoe for det udmærkede link.
mvh
<\\Benny

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 02-07-05 12:24

Tak for svaret jakjoe.
Det bliver det der foamunderlag - tak for indsatsen til alle

God week-end

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-07-05 22:09

Tak skal du ha´

Held og lykke med gulvlægningen.

mvh
jakjoe