/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hastighed på grafikort ?
Fra : dogmadk
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 01-07-05 16:33

jeg står og skal have mig et nyt grafikortr men hvad er det der afgøre hastigheden på det ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 16:44

Hastigheden afgøres af den lille gcpu der sidder som processor. Dens clockfrekvens er afgørende. Og selvfølgelig også de ram der er indbygget. Men pas på da det sagtens kan lade sig gøre at køge et nyt grafikkort med mange ram på fx. 256mb. Derfor kan det sagtens være en gammeldags gcpu der er på og det er derfor ikke hurtigt alligevel. Alt skal tages med forbehold for hvad er det lige man skal bruge pcen til

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 16:45

Hvad skal du bruge maskinen til?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 16:46
Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 01-07-05 18:12

den skal bare bruges til arbejde og nogle små spil det er det samt nettet så mon ikke 128 mb er nok men hvad er best til alm brug ati radion eller g force har i nogle punkter der

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 18:27

Hvis der kun er til det så se efter et Geforce FX5200 m 128mb. Det klarer det meste og er billigt.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38478 men kan findes overalt til en ca. 300-350 kr.

Radeon eller Invidia er smag og behag.

Fijala

Kommentar
Fra : flames

Dato : 08-07-05 00:40

Vil ikk sige at du skal have et hvilken som helst Geforce FX5200 128mb ram, vil da stærkt fra råde dig at købe et Aopen Geforce FX5200 128mb ram.. men en af mine venner har haft et Asus Geforce FX5200 128mb.. som køre meget godt.. såå.. det kan du sagtens købe.. men ellers et Geforce FX5500GT tror jeg det er.. det skulle køre rigtig godt!

Mads