/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Sikkerhed ved køb på nettet
Fra : scandinavia
Vist : 834 gange
100 point
Dato : 01-07-05 15:00

Hej

Hvordan kan man sikre sig at en hjemmeside er valid?

Jeg vil f.eks. gerne købe et par solbriller ved www.framesdirect.com, hvordan kan jeg sikre mig at det er et legitimt firma, så jeg ikke giver mine bankoplysninger ud i det blå?

Håber på seriøse svar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 15:07

Du skal ikke udlevere dine bankoplysninger når du handler på nettet. Betal med Betalingskort eller få tilsendt en faktura sammen med varen, så kan du betale den via din bank. Jeg vil ikke handle med netfirmaer der kræver mine bankoplysninger. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 01-07-05 15:08

Hejsa

nej, jeg mente nu også mine kortopslysninger....

Men hvordan kan jeg sikre mig at det er et legitimt firma?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-07-05 15:09

Hej, de fleste udenlandske, der kører med høj sikkerherhed, har et s tilføjet
http:// https://

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 15:12

Firmaet kan da ikke bruge dine kortoplysninger til noget plat.

Søg på firmanavnet på nettet og læs om dem. Vurder så selv om du stoler på dem eller ej.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 01-07-05 15:13

Der står at de er hacker safe, dvs. andre ikke kan hacke sig ind på deres hjemmeside og stjæle kredit kort oplysninger. Prøv at gå i gang med at købe noget og se om de sidder du er på går i safe mode.
Umiddelbart ville jeg ikke købe fra hjemmesiden. De reklamere ikke at man handler på sikre sidre udover det med hackere. Derudover kommer der moms og told på når du får varen bragt hjem. Handl indenfor EU. Ved godt at nogle har været heldige med handler i USA, men jeg har altid været uheldig, så jeg gider ikke prøve mere.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 15:20

Enig med timeglas. Når du tillægger Moms og Told bliver det kun sjældent billigere at købe udenfor EU. Danske Netbutikker er efterhånden meget konkurrencedygtige, og så kan du nemmere komme efter dem hvis de skulle
røvrende dig. Leveringstiden og fragtomkostniger er også mindre i EU.

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 01-07-05 15:22

Att.: Arnejacobsen

Der har da netop været mange sager med fupfirmaer a la der laver hjemmesider der ligner og næsten hedder det samme som store veletablerede firmaer a la nike mm., der så lader en handel gå igennem, men aldrig sender varen. Efter kort tid nedlægger de siden, men kan have nået at tjene betydelige summer...
-det synes jeg da er "plat" for at bruge dit udtryk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 15:23

Har handlet på nettet adskillige gange og aldrig kommet galt afsted.

Én gang er det gået galt med det var min egen skyld. Jeg købte en webadresse og lagde ikke mærke til at der var afkrydset i autofornyelse af abbonnement efter det første år, så pludselig var der hævet 19$ på kontoen. Jeg kunne selvfølgelig ikke huske hvad det var for, så jeg henvendte mig i min bank og de kunne spore hvor det var fra. Forøvrigt er det banken der hænger for en transaktion der er foretaget på dit kort hvis du ikke selv har foretaget den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 19:36

hvis der kræves kontooplysninger - kontroloplysninger osv - så undlad at handle online - så du tv-avis idag så var der lidt om netop det - og den der giver oplysningerne fra sig hænger selv på skidtet

det sq frækt - men smart