/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Homoseksualitet!
Fra : signemeister
Vist : 572 gange
240 point
Dato : 01-07-05 12:39

Jeg har en debat i et andet forum og sidder nu fast og har ikke flere modargumenter.
Så vil jeg høre om der er nogle lidt ældre/klogere hoveder herinde der har en mening om homoseksualitet:

Spørgsmålet lød således:

Hvorfor er så mange mænd bange for at erkende, at de er bifyre ?

Jeg har har mange der besøger min profil og der er mange som gør det mere end 1 gang, så noget må ha fanget deres interesse og da jeg søger par eller bifyre burde de kunne regne ud hvad jeg
gerne vil have.
Men jeg tror de er bange for at erkende, at de har lyst til en mand, de gemmer sig bag kvindernes skørter eller tager jeg helt fejl ?

----------------------------

Her kommer så en anden debbatør ind:

Ja, så er der en fyr til, der har set din profil.

Men det er nu ikke fordi jeg er til fyre. Tværtimod så synes jeg personligt at det er klamt med to fyre, medmindre det er to fyre om en kvinde.

Det er ikke et populært synspunkt men sådan er det, og nej jeg tænder heller ikke på at se to piger kysse hinanden.Dybest set synes jeg at det er spild af Fi....

Og så vidt jeg er orienteret er der ikke meget tabu omkring at være bøsse, eller bisexuel.
Der er hvert år kæmpeparade igennem hele byen og og Bøsser har deres egen radiostation, Radio Rosa og ydermere er det almindeligt kendt at masser af skuespillere og andre kendte er bøsser.
Når jeg er på chatten ser jeg på profiler, både mænd og kvinders. Nogle er man interesseret i og andre ikke. Nogle kan man føle sig tiltrukket af enten som potentielle emner eller som kommende venner.
Jeg har chattet med mange fyre som jeg meget nemt kunne blive venner med, hvis den geografiske afstand ikke havde været for stor.Dem kan man så havde som chat venner. Det samme gør sig gældende for kvinderne.

Det korte af det lange er at fordi man ser på en mandeprofil er det nødvendigvis ikke fordi men er hverken bøsse eller bisexuel.

Måske din profil kan være læst af flere fyre på chatten af ovennævnte årsager, det giver ingen indikationer af hvor mange fyre der er alsidige.

De bedste og kærligste hilsner til alle chattere.

------------------------------------------------------------

Her kommer så mit indlæg:

Jeg plejer ofte at sige at folk der lider af homofobi, selv må have nogle skeletter i klædeskabet.
For hvorfor ellers bekymre sig om hvad andre gør.
Og hvorfor denne fokusering på noget som man bare kan undlade at være en del af?

Men ok. Det kan selvfølgelig bunde i omgivelserne (Gruppepres), at man slynger en bemærkning ud om hvor klamme homoseksuelle er.

Men et veludviklet menneske der elsker livet og menneskeheden som helhed, der hviler godt i sig selv, og tør være sig selv 100% (Sjældent fænomen), lader ofte andre være den de nu engang er.

...........................................................................................

Og den samme gut skriver det her til mig:

Det er lang tid siden jeg har haft så godt et grin.

Ifølge din logik er folk der drikker hof i virkelighed underlagt en skjult længsel efter en tuborg.
Mennesker der synes at pædofile er klamme, har en snert af det selv.
Og mennesker der synes at nazisme er afskyeligt står og heiler i det skjulte.

Min besvarelse af indlægget her udspringer udelukkende af, at det insinuerer at vi (mænd) generelt er skabsbøsser.Jeg synes også at stegt lever er klamt, men det kan du vel tolke som en ubevidst længsel efter en hel tallerkenfuld.
Støv din Freud og Jung af, ingen af dem havde set en flyvemaskine, du må da være kommet videre.

--------------------------------------------------------------------

Mit sidste modargument:

Jamen det var da så lidt

Lever og øl gider jeg næsten ikke kommentere.

Pædofili er noget som skal behandles. Ofte en mangel på at lege doktor, og evt. en overtaburiseret seksuel barndom.

Nazisme er et politisk/racebetinget synspunkt, der udspringer af uvidenhed, intollerence, og had til andre og megt ofte til sig selv.

Homoseksualitet er for det første en privat sag. For det andet er der intet ondt i det. Og det er nu engang en del af naturens variation
Og hellere kærlighed mellem 2 mænd, end slet ingen kærlighed.

Så det er der JEG syntes at forskellen ligger i hvad man behøver at gå op i, og hvad man bare kan lade være hvad det nu engang er.

Dette er altsammen kun udtryk for hvad MIN MENING om tingene er.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hvad syntes i. Er jeg forkert på den. ?

Jeg blev efter det sidste indlæg hånet totalt.

Er der slet ikke noget om snakken og hvad syntes i?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-07-05 13:12

Jeg er faktisk enig med dig. Jeg har ikke noget imod at erkende at jeg har bifile tendenser, men om jeg vil udleve dem er jeg ikke så sikker på, men jeg synes at det er en spændende tanke.

På den anden side har jeg en ide om at homoseksualitet er en fejl fra naturens side, og derfor forkert. Ikke nødvendigvis på en dårlig måde, men at det ikke følger naturens gang, som efter min mening går ud på reproduktion. Men jeg respektere det trods alt, der er jo sjældent noget der er helt perfekt fra naturens side (eller i et menneskes hjerne), men der er større og mindre fejltagelser ;)

Hvad mener i om den betragtning ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-07-05 13:20

Hmm

Syntes du lidt beder om "øretæver" ved indirekte at kræve at nogen skal ved gå hvad de er... Jeg tror personligt ikke på at man kan simplificere menneskers politiske eller seksuelle præferencer ud fra korte påstande...
Jeg tror for eksempel ikke på man hurtigt kan putte Nazister, pædofile og "skabs lidt uudlevet homoseksuelle " i kasser så hurtigt som du gør det.
Jeg vil ikke puttes eller putte andre mennesker i kasser, da dette ikke i sig selv er et mål.
Mennesker der har et behov for at putte ting og mennesker i kasser tror jeg bruger dette som et værktøj til at forstå hvad de selv mener - eller til at forsvar at de ikke lige passer ind i det øvrige verdensbilledede.
Da de homoseksuelle i Danmark sprang ud i stor mængde og indirekte krævede at blive betragtet som øvrige - var det jo lagt op til debat. Her tager jeg ikke stilling til om det er rigtigt eller forkert eller årsager. Men det faktum at de ønskede at blive "betragtet ens" - Hvad de jo ikke er se i forhold til "det mængdemæssige normale".
For mig er debatten meget lignende med det der sker med ligestillingsdebatten som køre for tiden. Jeg syntes det er forkert at sætte mænd og kvinder lige i alle sammenhæng og måle kønne ens…
Jeg mener der forskelle på mænd og kvinder der burde kunne gøre at vi behandler hinanden ligeværdigt og samtidig bruger og belønner rimelig ens.

Jeg tror det du mangler er noget der personligt i forhold til dig selv gør dig selvstændig i dine synspunkter.

At du tænker lidt over hvorfor det er vigtigt for dig at nogen kigger i din profil flere gange uden at de lægger en hilsen så du kan tage en kontakt til dem.

Der er også mænd der klikker på kvinde profiler mange gange uden de lægger breve og det samme med mænd… intet unormalt i dette..

Der er da også mange kvinder jeg vil nøjes med at savle over… Der er sikkert også mennesker der savler over mig (af raserri) uden det giver anledning til at jeg skal bekymre mig om det…

Forsøg at hvil mere i dig selv. Det tjener dig bedre end at få ret i en debat hvor enighed ikke lige er opnåelig…

Der er nok mænd der lider at angst for at springe ud – og dette gælder da for alle mennesker i alle forhold vi er da ikke ens – om det er homofobi tror jeg ikke.

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 250 point
Dato : 01-07-05 13:47

Citat
På den anden side har jeg en ide om at homoseksualitet er en fejl fra naturens side, og derfor forkert. Ikke nødvendigvis på en dårlig måde, men at det ikke følger naturens gang, som efter min mening går ud på reproduktion. Men jeg respektere det trods alt, der er jo sjældent noget der er helt perfekt fra naturens side (eller i et menneskes hjerne), men der er større og mindre fejltagelser ;)

På en måde vil jeg godt give dig ret, et stykke af vejen, og det er der hvor man taler om "ægte" homofile mennesker, altså dem der er født sådan, at de kun er i stand til at være sammen med en af samme køn, og aldrig kunne drømme om, at have fysisk kontakt med en af det modsatte køn.

Der er det helt klart "biologien" der har lavet en fejl, ud fra den betragtning hvad formålet er med han og hun, altså reproduktion.

Men, når man så tænker videre ud i den mere "flydende" definitioner på sexualitet og begreber som bifili, pædofili, sadomasochisme, og en masse andre former for fetischisme o.s.v., der mener jeg så til gengæld, at det ikke så meget handler om at folk er født til at være det ene eller det andet, idet disse mennesker som regel/ofte fungerer helt "normalt" ofte i et ganske "almindeligt" familieforhold, men at det er forskellige metoder nogen bruger for at opnå fysisk tilfredsstillelse. (Årsagerne til hvorfor jeg mener sådan, skal jeg ikke komme nærmere ind på)
Og det kan man så kun opfatte som værende op til folk selv, hvordan de vælger/har fundet ud af at de fungerer bedst, medmindre det kan skade andre (tænker her især på pædofili).

Nå, men til signemeisters spørgsmål:

Det er jo svært at svare den fyr på, om mænd er bange for at indrømme, at de kunne tænke sig den tilfredsstillelse at være sammen med en anden fyr.
For man ved jo ikke rigtigt hvor mange mænd der har de tendenser. Men jeg tror til gengæld ofte, at de mænd der er sådan, gerne vil tillægge rigtig mange andre de samme lyster, evt. de af dem, som ikke helt har forliget sig med tanken, og så bruger det som en slags "undskyldning" over for sig selv, at det er nu "nok ikke så ualmindeligt endda".

Så egentlig synes jeg, at den debattør der svarer som den første, giver et godt svar, og især fordi jeg mener han har meget ret i :"Min besvarelse af indlægget her udspringer udelukkende af, at det insinuerer at vi (mænd) generelt er skabsbøsser".

mvh dova

Kommentar
Fra : signemeister

Dato : 01-07-05 13:52

Benjamin.Hansen--->

Første indlæg i debatten er ikke mig.
Det er bare en tilfældig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-07-05 17:52

Jaaaahh, det er lidt indviklet og lidt svært at overskue, -med en debat om debatten i debatten.....

Men altså, det er (vistnok) en disput om, hvorvidt besøgende på en profil nødvendigvis har bifile tendenser...

Det må jo i og for sig komme an på, hvordan profilen står optegnet i første omgang. -Hvis den bare er listet under : "Mænd", så kan der da være flere grunde til at en mand besøger den.
Jeg kunne selv finde på at besøge kvindeprofiler for at se, hvad de skriver, -for at lade mig inspirere til min egen profil, eller hvis jeg ledte efter en veninde.

Hvis den er listet under: "Mænd søger mænd", så er det lidt noget andet.. Men stadig kan besøget skyldes almindelig nysgerrighed eller usikkerhed på egen sexualitet. Fordi mænd er mere "fysiske" end kvinder, så kan deres venskaber lettere forvirre deres sexualitet, -uden de af den grund nødvendigvis er bøsser eller bisexuelle.

-------Det bliver jo enormt teoretisk og generaliserende når man siger "mænd er" på den og den måde. Sandheden er jo, at vi alle er forskellige, -mænd eller ej- og vores sexualitet er vores egen og helt privat. Så en reaktion imod postulatet om bifilitet kan lige så godt være en reaktion imod blottelse på et så indlysende privat område.

Den enkeltes sexuelle orientering er da kun interessant for den enkelte og dennes eventuelle partner(e).

Men ifølge din egen teori, signemeister, så er du selv bifil eller homosexuel.. (om det så er så interessant?)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 19:29

der er jo så også lige den ganske enkle forklaring at de fleste er nysgerrig anlagt i almindelighed - og så er det jo ikke noget at gå op i

Kommentar
Fra : signemeister

Dato : 01-07-05 20:01

Birgitta--->

Hvordan er du kommet frem til at jeg er biseksuel eller lesbisk?

Første indlæg er en tilfældig mand, og ikke mig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-07-05 22:39

næmen du går jo selv ind på profilen? --Ligesom den tilfældige mand?

Kommentar
Fra : macau

Dato : 01-07-05 22:56

jeg tror da at lidt bisexuallitet er der da nok i alle,det er bare ik alle der tør at erkende det.men hvis man står i det kommer det nok af sig selv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-07-05 13:55

Narh, jeg syns altså ikke, at jeg tænder på pigesex.... Ærgerligt nok, for jeg har flere k-venner end m-venner... K-vennerne er jeg altså ikke spor fysisk tiltrukket af.

Men derfor kan jeg da godt alligevel finde på at kikke på en lesbisk profil.. Hvordan skulle man kunne finde ud af, om det evt. var noget uden at interessere sig for emnet??

Kommentar
Fra : signemeister

Dato : 04-07-05 17:36

Birgitta-->

Jeg har overhovedet ikke været inde på hans profil.

Underligt noget at lukke ud.

Det er et forum hvor første indlæg er skrevet af en mand jeg aldrig har set eller hørt om.

Læs dog indlægget.

Godkendelse af svar
Fra : signemeister

Dato : 04-07-05 17:37

Tak for svaret dova.

Du er en intelligent pige kan jeg læse, og har erfaret gennem tiden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-07-05 18:49

Signemeister, så forstår jeg da ikke en pind! Du går ind i en debat, der drejer sig om, hvorfor der er mange, der besøger en bestemt profil, ---nogle endda flere gange... ----Men du har ikke selv besøgt profilen???? UHANEJ!??

DET er sku'da homofobi så det VIL noget.

Jeg må bedrøve dig med, at jeg nok nærmest er enig med den første debattør. Og jeg synes altså, det er lidt komisk, når jeg ser to mænd eller to kvinder gnave på hinanden. Og jeg kan også godt forstå, hvis nogen synes, det ser ulækkert ud, -især hvis de involverede ikke lige er unge, smukke modeltyper.

Men derfra og til at kalde det en "naturens fejl" -som den ellers så kloge dova gør i sit indlæg- Der er immervæk noget af et spring. --At gamle mennesker har sex er så også "naturens fejl"? Jeg kalder det "naturens mangfoldighed" og kan ikke se, at det, at to mennesker tænder hinanden og giver hinanden sexuel tilfredsstillelse kan være en "fejl"! Snarere en naturens velsignelse! Uanset køn. (dette var så også svar til bruno117)

Måske er det dine linier, signemeister:
"Men et veludviklet menneske der elsker livet og menneskeheden som helhed, der hviler godt i sig selv, og tør være sig selv 100% (Sjældent fænomen), lader ofte andre være den de nu engang er."
--der får mig og den anden debattør til at reagere.
For du lyder som om du mener, at DU er sådant et menneske i modsætning til de fleste andre?

Jeg synes, det virker som du har et lidt tuttenuttet og naivt syn på homosexualitet. Pludselig sætter du lighedstegn mellem sex og kærlighed? Eller mener du: hellere homosex end ingen sex?? ---Jeg vil altså forbeholde mig retten til at foretrække "ingen sex" af de to.

Men som sagt, mit indlæg er præget af, at jeg reagerer på det, der ligner selvforherligelse i DIT indlæg.. Måske er det ikke ment sådan, -måske ser du dig selv som et ganske almindeligt menneske som også kender nogen, du ikke kan fordrage, og som en person, der det meste af tiden bestemt ikke hviler i dig selv..

Hvis DET er tilfældet, så indeholder dit indlæg en svag ironi, der er så sublim, så det kniber for mig at se hvad det egentlig er, du mener.....

Underligt nok, for på flere områder tror jeg egentlig, vi er enige...