/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rejer i "tartelet-skaller"
Fra : MSS
Vist : 1474 gange
100 point
Dato : 01-07-05 12:37

Hej

Jeg har købt nogle tartelet-agtige "skaller", som jeg vil bruge til en forret. Jeg vil gerne lave noget reje-agtigt stuvning af en art, men ved ikke lige hvad ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-07-05 12:39

Hej MMS

Brug evt. stuvningen fra denne opskrift:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=3203&Hellefiskruller

Klumme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 12:40

http://www.hjerteforeningen.dk/sw8265.asp

smager herligt og er tilmed sund

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-05 12:43

Ellers kan du bruge den gl.dags facon.

Bag en "Bechamel" (hvid sovs) op, men brug fiskebouillon i stedet for mælk smag til med lidt hvid peber og citronsaft. Bag saucen godt igennem, så gluten nedbrydes.
Put derefter det i du kan li... asparges snitter, muslinger, fiskeboller, og rejer til sidst. Rejerne kan blive hårde hvis de får for meget varme. Hæld det i tarteletskallerne og pynt med lidt dild og en citronbåd, og vupti... du hører klapsalver LOOOL

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 01-07-05 12:44

Hej MSS.
Noget, der smager rigtigt godt, er en blanding af muslinger, rejer og champignons + måske lidt asparges i en hvid sauce. Lidt mere fyldigt, så hælder du det over en rullet fiskefillét og 1 lille stk ørred. Det giver også en flot farvesammensætning, da ørreden jo er rød. det bryder den ferske farve.
Venligst Vivi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-07-05 13:10

Hvis du kan li en lidt anderledes smag på stuvningen, så giv den et skvæt Noilly Prat
eller lidt tør hvidvin.......

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 01-07-05 13:50

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-07-05 20:39

Det var så lidt MMS. God fornøjelse.....

Klumme