/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Roser
Fra : karin42
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 01-07-05 12:19

Vi skal til at lave en espalier med roser ! er der nogle specielle sorter der bare er vildt gode ( og hurtigvoksende )

venlig hilsen fru nielsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 12:24

De rankende roser og de større buskroser kan bindes op og anvendes som såkaldte klatre- eller slyngroser. Der er dog ingen roser der af sig selv hverken klatrer eller slynger sig op ad noget som helst. De skal hjælpes på vej, og bindes fast til espalier eller stolper for at komme til vejrs.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 01-07-05 12:58

Tag ud og se nogle af de haver, hvor man kan se planterne, og gerne i dit eget område, så kan du se hvilke planter du synes ser godt ud, og ser ud til at kunne klare sig. Ved at tage rundt i omegnen af hor du bor, får du noget der kan holde til klimaet. Jeg bor nu i Thy, og her er det andre sorter der klarer sig godt, end på Fyn. Her i thy, er der stor forskel på det der kan gro i Vorupør, der er helt ude ved kysten, og det der kan gro i Thisted. Der er kun 20 km imellem.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-05 18:03

På nedenstående Link kan du se 100-vis af Roser, læse om dem samt købe direkte på nettet til gode priser.

http://www.laubjergs-rosenhave.dk/

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 18:10

roser der vokser hurtigt er roser der får en super behandling og gødes og plejes med kærlig hånd

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 01-07-05 19:32

Tak for svaret arne.jakobsen.

Vi har kigget på linket ! tak for det og god weekend
hilsen fru nielsen.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 01-07-05 19:34

En hilsen til mirikdk ! desværre er det ikke altid nok at gøde og passe roserne godt

derfor var det jeg gerne ville vide om nogle havde en superrose de er meget glad for !!

mvh. fru nielsen.