/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
winxp install
Fra : ultra2
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 01-07-05 08:30

jeg har en vin xp home som jeg har instaleret for mange gange
derfor skal jeg ringe og få en ny kode og det er træls
hvordan kan man undgå at skulle dette
det drejer sig om aktivering

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 01-07-05 08:36

den eneste mulighed for at undgå dette skal du cracke den og det er ulovlig så der er ikke nogen anden vej end at ringe til microsoft men det tager max 5 min

Granslam

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 09:04

Der er ingen problemer i at få en ny kode hos Microsoft (har prøvet)

Så det er bare at gøre at gå til den.

Alt andet vil være ulovligt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-07-05 10:03

Hej, den eneste grund til du bliver bedt om at ringe efter ny kode, er at du har skiftet hardware på din pc, da CD`en derfor tror den er havnet på en anden pc end, den originale.
Ring til dem, de tager det med et smil, har selv prøvet det, da jeg sikftede bundkort.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 01-07-05 16:49

efter den næste installation, inden du installerer brugerprogrammer, skal du lave et image af din harddisk (med Norton Ghost, Acronis True Image e.l.) Så er det bare at genindspille imagen og så starte på en frisk. du kan selvfølgelig også installere alle vigtige programmer og tage en anden image.
I hvert fald sparer du så opringningen til MS
Kattefar

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 01-07-05 20:47

Gem aktiveringsfilen, WPA.DBL, til senere brug (et sted hvor den ikke forsvinder ved evt. formatering).
Wpa.dbl kopieres til C:\Windows\system32\ efter reinstallation. Så slipper du for at
genaktivere (registrere) Windows. Metoden kan sikkert ikke bruges, hvis du har udskiftet dele i computeren.

//aaron

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-07-05 22:35

problemet løses ganske enkelt med et lille pgr.som hedder nlite,som laver en kopi af din orginale windows,men du skal aldrig mere indtaste din kode mere+der er en masse andre ting som du kan lave,genialt pgr.
kan hentes her:http://www.nliteos.com/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-07-05 08:31

nliteos hvad laver den jeg er ikke så god til engelsk

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 04-07-05 10:57

det er et pgr som laver din xp som du vil have den,så når du har instalerret xp,står den efter dine ønsker,og du behøver ikke at indtaste nogen kode under instal.

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 05-07-05 13:56
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-07-05 07:50

jeg kan ikke instalere den sprog fil
win jscript kørselfejl hvad det så betyder

Accepteret svar
Fra : heltfin

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-05 08:52

Jeg har en alm. sprogfil der skal lægges ind i programmets lang mappe jeg kan sende den til dig ??? E.mail
Hej

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-07-05 09:02

kloge@stofanet.dk

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 08-07-05 09:57

Tak for svaret heltfin.