/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køleskab med vand i!
Fra : kpm10
Vist : 2751 gange
100 point
Dato : 04-10-02 17:12

Hej

Jeg har et køle/fryseskab(fryseren for oven) hvor der inde i køleskabet er begyndt at blive vådt....det viser sig ved at alle madvarene nærmest er drivvåde.

Køleskabet er checket med hensyn til temperaturen!

Er der nogen der har en ide' til hvad der er galt?

kpm10

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 110 point
Dato : 04-10-02 17:26

Du har selvfølgelig tjekket at afløbet ikke er tilstoppet fra afrimningsbakken?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 16:49

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:a4in9.68219$Qk5.3031319@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har et køle/fryseskab(fryseren for oven) hvor der inde i køleskabet
> er begyndt at blive vådt....det viser sig ved at alle madvarene nærmest
> er drivvåde.
>
> Køleskabet er checket med hensyn til temperaturen!
>
> Er der nogen der har en ide' til hvad der er galt?
>
..Hej
På de fleste er der et afløb fra afløbsbakken som sidder under køleelmentet.
Det er stoppet, det mest sandsynlige er at det går fra afløbsbakken og ud
gennem bagvægen og ned i en fordamperbakke som sidder oven på kompressoren.
Men hvis jeg har ret her, så er der for meget vand nu til at det kan være i
bakken, men se på bagsiden.'
Gunnar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 16:51

kpm10 skrev:

> Jeg har et køle/fryseskab(fryseren for oven) hvor der inde i køleskabet
> er begyndt at blive vådt....det viser sig ved at alle madvarene nærmest
> er drivvåde.
>
> Køleskabet er checket med hensyn til temperaturen!
>
> Er der nogen der har en ide' til hvad der er galt?

Prøv og undersøg, om køleskabet lukker helt tæt. Hvis døren sidder godt fast
(pga. undertryk) lige efter den lukkes, så skulle det være i orden.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 17:05

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse > .Hej
> På de fleste er der et afløb fra afløbsbakken som sidder under
køleelmentet.
> Det er stoppet,

klip---

Tag et stykke el-ledning eller gardinspiral - ca. 40 cm langt - stik det så
langt ind gennem hullet, du kan - og hiv det frem og tilbage nogle gange.
Vupti er der hul igennem, og du står med en ulækker slimklat, der har været
skyld i miseren.
Af samme grund har jeg konstant et stykke ledning liggende i min
køleskabslåge: så er det altid ved hånden, når jeg gør køleskabet rent.

Hilsen Inger

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 18:02

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:a4in9.68219$Qk5.3031319@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har et køle/fryseskab(fryseren for oven) hvor der inde i køleskabet
> er begyndt at blive vådt....det viser sig ved at alle madvarene nærmest
> er drivvåde.
>
> Køleskabet er checket med hensyn til temperaturen!
>
> Er der nogen der har en ide' til hvad der er galt?
>
> kpm10
>
> --
Tag pumpen til din luftmadras (hvis du har sådan en...) og pust i det lille
afløbshul der sidder under kølelegmet.
Dette vil dog ikke fjerne problemet permanent. Hullet stopper oftest til
hvis der er støvet bagved køleskabet, så check det lige...
En anden mulighed er at din låge er utæt, dette kan undersøges ved at lukke
køleskabet med et stykke papir i "klemme" træk papiret rundt langs kanten,
er der nogle steder hvor det glider let er listen utæt. Papiret skal ikke
være mere end et par centimeter bredt.
En sidste mulighed er at dit køleskab står skævt, og vandet derfor render ud
i skabet istedet for at rende ned i afløbshullet. Dette er dog ikke så
sandsynligt

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 14-10-02 11:21

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 13:07

Velbekomme. Det var jo ret enkelt, hvis det virkede
Ha' en god dag
summer