/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Omdøbe filekstension win 98
Fra : IceCap
Vist : 479 gange
500 point
Dato : 30-06-05 19:01

Hvordan omdøber jeg en *.exe fil til *.whatever i windows 98?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 19:04

Er det ikke ligesom i XP. Gå i stifinder og højreklik filen - omdøb.
Uha det er ved at være længe siden jeg har haft i 98

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 19:21

Jo - det er bare at omdøbe den.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-06-05 19:37

Og vil du omdøbe en hel masse på én gang, kan du gå i Commando-prompten og skrive f.eks.
REN C:\Programmer\Whatever\*.exe *.exa Enter/Return
Vupti, så hedder alle dine .exe-filer i den mappe pludseligt .exa

Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 510 point
Dato : 30-06-05 19:53

Hejsa

og så lige den nemme...........
åbn f.eks windows stifinder klik på "vis" >>mappe indstillinger >faneblad vis>>
fjern flueben ved "skjul filtypenavne for kendte filtyper >>ok
nu kan du se hvad filerne hedder til efternavn, højreklik på de(n) fil og vælg omdøb

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 30-06-05 20:04

Det var da simpelthen lige præcis det!!!
Nu vil jeg fremover bare kunne gøre det!!!
Havde fuldstændig glemt den mulighed!!!

Tusind tak for svaret!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 20:44

Sikke en gang lagkage - det er jo det vi alle har sagt