/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
oplysning
Fra : hlkn
Vist : 423 gange
60 point
Dato : 04-10-02 17:04

er der nogensom ved noget om Agnes Petrea Fischer fra helsingør
hun blev konfirmeret den 14 april 1901 er født den 1 december18?
Det er min mormor.Send en email. a.kjaergaard@.dk

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 04-10-02 19:36

jeg tvivler oprigtigt på nogen der kommer her skulle kunne vide noget om din mormor .... men da du jo både har navn, og fødested/ eller bopæl, og det meste af hendes fødselsdata, og hendes konfirmationsdato hvorfor henvender du dig så ikke i det sogn hun er konfirmeret i - skulle da mene man så kan finde data i kirkebøgerne, folkeregisteret og udfra de oplysninger måske finde mere i lokalarkiver og hvis din mormor var et helt almindeligt menneske som de fleste af os så skal du jo nok være forberedt på, at der ikke er så meget at finde. Men i teorien kan der vel godt være nogen der kendte hende ( hun må jo så være født i 1886/ 87 )
dette hjælper dig nok ikke meget, men det var da en lille kommentar fra mig.
Fortsat held og lykke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-10-02 17:35

Hvis du ved hvad sogn i Helsingør Agnes Petrea Fischer er født så henvend dig til kordegnen der, hvis han har kirkebøgerne er han dig behjælpelig, hvis du bekræfte dine familiære bånd til din mormor.
Hvis du ved hvor hun er død, er der den samme mulighed, nemlig kordegnen i sognet.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-10-02 20:37

hlkn.
Tag på et af arkiverne og find hende der
Lis

Kommentar
Fra : klockmann

Dato : 18-10-02 06:13

Hej
jeg er lige startet på at slægtsforske hele vores familie
kan du sige mig, hvor jeg finder størst hjælp.

mvh
K

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-10-02 11:28

Spørg din familie, hvor / hvornår de er født alt hvad de kan give dig af oplysningerne samler du og tager så en tur på Rigsarkivet, og søger i diverse kirkebøger / folketællinger OSV.Du har også den mulighed at der er et lokalarkiv der hvor din familie bor, de har også diverse bøger, god jagt.

Kommentar
Fra : hlkn

Dato : 18-10-02 12:33

Det spørgsmål Klockmann stiller er der jo svar på, til mig, som er hlkn.Jeg har fået gode tips,bla, ved at læse alle indlæg, herpå,kandu.
V.H. HLKN.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 60 point
Dato : 18-10-02 12:44

Det var da godt, så luk spørgsmålet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 11:56

Jeg har en Agnes Fischer, men jeg kan ikke få din e-mail adresse til at
virke. Mail til mig, så vi kan finde ud af om det er den samme pige.

Med venlig hilsen
Karen
elvers@tdcadsl.FIDUS.dk

Slet .FIDUS, hvis du vil skrive til mig!
Se om slægten: http://home19.inet.tele.dk/slaegt
Se om videoredigering: http://www.videorediger.dk

"hlkn" <hlkn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MYhn9.68215$Qk5.3030454@news010.worldonline.dk...
> er der nogensom ved noget om Agnes Petrea Fischer fra helsingør
> hun blev konfirmeret den 14 april 1901 er født den 1 december18?
> Det er min mormor.Send en email. a.kjaergaard@.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>