/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTLDR igen
Fra : tiemaster
Vist : 629 gange
400 point
Dato : 30-06-05 17:59

for et par dage siden var min lillebrors pc gået ned det eneste der skete når man tændte den var at de stod NTLDR is missing.. fik så en løsning gennem kandu som da også virkede fint, noget med at man skulle kopierer nogle filer fra sin xp cd...
men nu gør den det igen, bare en sort skræm hvor der står ntldr is missing..
så hvad er NTLDR..
og hvordan får jeg det løst en gang for alle.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 18:35
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 18:36
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 18:37

Dette er nok den bedste

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 18:37
Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 30-06-05 18:44

hej igen mange tak for jeres hjælp, men som i kan se jeg har skrevet så har jeg gjort det i foreslår her og det virker os fint, men det er kommet i igen ca 2 dage efter....

så er det jeg gerne vil vide hvad det kan skyldes og hvad NTLDR er for noget..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 19:07

Det ser ud til at problemet kun forekommer når man kører Xp i FT 32 filsyste og ikke NTFS som er bedre.

Ellers er jeg ret usikker på hvad det er der sker

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 30-06-05 19:26

ja læste det lige men hans system er NTFS så den holder heller ik.... :(

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-05 20:33
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 20:38

Det hedder altså FAT 32 og ikke FT32 som jeg tidligere skrev. Du kan lave filformatet om fra FAT 32 til NTFS,men du kan ikke gå tilbage igen.

Her er der et link til et tip her på kandu hvor du kan se "how to do"

http://www.kandu.dk/dk/tip/2616

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-05 21:16

Har du lavet backup af dine vigtige filer - for jeg har på fornemmelsen at der kan være problemer i din master boot sektion, og måske defekt harddisk.

Accepteret svar
Fra : zedez

Modtaget 400 point
Dato : 06-07-05 15:48

NTLDR er den del af windows som loader alle opstarts ting indenbords - for at sige det lidt firkantet, så er det den "vej" XP bruger for at kommunikere med alle de dele der hører til et styre system. Opstart, devices, intern kerne, ekstern kerne osv. alt så uden den er man lidt på nummeren. Men du kan snildt klare den, også selvom du kører med ntfs osv. der findes flere applikationer på nettet som gør at du har mulighed for at komme ud i dos'en og faktisk skrive til en NTFS partition. Du skal blot hente en NTDLR fil ned, og placere den i folderen igen på din disk - så er alt tilbage til normalen igen :)

Held og lykke med projektet. Hvis du har brug for detajler så skriv bare tilbage, så skal jeg nok presse citronen og skrive alt ned :)

Mvh Z (Datafagtekniker)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-05 15:52

Se der var der en med lidt expert viden. Følg hellere hans råd.

Fijala

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 07-07-05 17:13

Tak for svaret zedez.