/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player 10 ??
Fra : meiland
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 30-06-05 14:08

Hej Alle !

Hvordan afinstallerer man Mediaplayer 10 ??
Jeg har prøvet at installere version 9, men det kan man ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 14:10

Kontrolpanel - tilføj/fjern - windowskomponenter

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 30-06-05 14:25

Har lige prøvet dit forslag og genstartede derefter pc'en. Desværre er det ikke nok. Når jeg prøver at installere version 9 afbrydes installationen med kommentaren, at en nyere version allerede var installeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 14:28

Du kan ikke gå baglæns - mediaplayer er jo blevet opdateret henad vejen.
Så skal du starte helt forfra og installere windows påny med 9eren og så aldrig opdatere.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-06-05 14:31

Det ser ikke ud til at det er muligt. Men prøv at se denne tråd hvor en bruger stillede det samme spørgsmål. Han fik da en række svar og muligheder. http://www.kandu.dk/dk/spg/61636

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-05 14:35

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/mediaadvice/0030.aspx#Question6 :
Can I uninstall Windows Media Player 10?
You can use either Add or Remove Programs or System Restore to roll back to the previous version of the Player that was part of your original version of Windows. To roll back from Windows Media Player 10 to a previous version using Add or Remove Programs, do the following:
In Control Panel (Category View), click Add or Remove Programs.
Click Add or Remove Programs again, and then do one of the following:
If you are running Windows XP Service Pack 2, select the Show updates check box (at the top of the list), click Windows Media Player 10, and then click Change/Remove.
- or -
If you are running Windows XP Service Pack 1 or earlier, click Windows Media Player 10, and then click Change/Remove.

To roll back from Windows Media Player 10 to a previous version using System Restore, see the Use System Restore to Undo Changes if Problems Occur Web page.

You can also remove access to Windows Media Player by using the Set Program and Access Defaults feature. Note that this only removes links to the Player. It does not remove the Windows Media Player software. To remove access to Windows Media Player, do the following:
In Control Panel, double-click Add or Remove Programs.
Click the Set Program and Access Defaults button, and then choose a configuration (such as "Non-Microsoft" or "Custom").
Som du kan se, kan du ikke fjerne Mediaplayer, men i visse tilfælde rulle tilbage til en tidligere version.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 14:39

Den er faktisk super hvis man først har fået 10eren for nylig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 18:43

Hvorfor vil du hellere tilbage til 9eren

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-06-05 23:29

Hej meiland.
Læs godt efter i Palle Hansen´s indlæg
--------------------------
......... en af de enste muligheder du har, hvis den SKAL væk, er formatering og ny installation af windows.............
--------------------------
det er ikke muligt at gå baglæns med mediaplayer
MEN hvorfor vil du tilbage ?
prøv at vænne dig lidt til 10´eren, den er faktisk god nok
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 01-07-05 21:00

Endnu en opskrift på fjernelse af 10'eren findes her:

http://msmvps.com/chrisl/archive/2004/10/09/15340.aspx

//aaron

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 02-07-05 20:02

Nu bruger jeg ikke 10'eren direkte, men anvender et program i mit arbejde, der benytter media player til at viser mpg-filer. Problemet med 10'eren er at den crasher med disse mpg's. Vælger jeg at viser filmen i Winamp - ingen problemer.

Derfor kan jeg ikke bruge 10'eren.

Vil lige kigge nærmere på Palle's indlæg på mandag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-05 20:13
Kommentar
Fra : meiland

Dato : 24-03-06 13:16

Der mangler ingen codecs.