/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
RJ45 kabling.
Fra : tukols
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 30-06-05 12:21

Når jeg har kablet ovenstående i alm. UTP/STP netværkskabler, har jeg før kunnet nøjes med at bruge de 4 ledere i stedet for alle 8.

Nu er der jo kommet højere hastigheder på internettet, og nu er jeg kommet i tvivl.
Har man et alm. 10/100 netværkskort, så har det hedet sig at de 4 ledere skulle være nok.
Nogle har nu netværkskort med 1GB så skal der vel 8 ledere til.

Men hvad med internettet og du hurtige overførsler som er kommet her?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-05 14:18

Jeg mener bestemt det er de samme 4 ledninger, men kvaliteten er lidt anderledes på stik / dåser / ledninger
Jeg har selv tiltusket mig lidt "gammelt" materiale på det grundlag.

Husk lige at netkabler ikke bukkes men bøjes rundt om hjørner i bløde buer.

Kommentar
Fra : Teil