/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilket værktøj
Fra : invisible
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 30-06-05 10:49

Gør det selv bladet holder deres månedlige konkurrence, men jeg kan ikke rigtig gætte det denne gang, måske nogle KANDU'er som kan hjælpe.
Der er en billede af værktøjet på dette link. (håber folk som ikek abo. på bladet kan se billedet)

http://www.goerdetselv.dk/bohp/road/Classic/Shared/bildbank/gds/konkurrencer/DKGDS102005_Konkur_130.jpg

Valg mulighederne er:
A. Bordklemme
B. Rørskærer
C. Kabelværktøj

Men en rørskærer er det vel ikke da der ikke er nogle skær. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 10:55

Jo - det er en rørskærer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-05 10:59

Det ligner en rørskærer - omend af ringe kvalitet.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-06-05 11:05

Jeg mener det er et kabelværktøj.

Jes

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 30-06-05 11:10

Pabloj, hvorfor det ???
Det hælder jeg også selv mest til, men jeg kan ikke lige se 100% hvordan det skal anvendes.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-06-05 11:16

Det ligner det man skærer kappen af installationskabel med.

Jes

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-05 11:18

Du ved, man skærer rundt, trykker en lille spids ind og trækker ud.
Så kan man fjerne yderkappen.

Jes

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-05 11:32

Det lyder rimelig fornuftigt. Rørskæreren plejer at have et hjul til at skære med det der ligner en kniv!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-06-05 11:34

Det er IkKE en rørskærer, sikkert en klemme, en elektrikker bruger en kniv, og ikke noget andet,
ellers ville han miste sit image.
Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-05 11:40

Helt sikkert et >>C. Kabelværktøj<<
Til kappeafisolering (jeg har sådan en)

Men "pabloj" har forklaret brugen af værktøjet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 11:51

Så har vi prøvet det hele Frit valg

Men hvis "eyvind" har en må vi jo tro på det.

Uanset hvad det er - er det af ringe kvalitet

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 30-06-05 12:03

Tak for svaret pabloj.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-06-05 13:26

Selv tak.
Hvad kan man vinde i en sådan konkurrence?

Jes

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 30-06-05 15:25

Du kan vinde en Bosch multisliber.

De kører en lign. konkurrence hver måned, og jeg har deltaget hvergang de sidste 2 år, med det rigtige svar - men har aldrig vundet

Men jeg tror det er mit lod her i livet.
Jeg har faktisk aldrig prøvet at vinde en konkurrence eller lign.... jow 32 kr. i lotto engang.