/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
forhandler garanti
Fra : botage
Vist : 459 gange
150 point
Dato : 04-10-02 14:49

hej, jeg var igår ude og tjekke priser på 6000km tjek af min suzuki gs500 og fik en pris på kr. 3500- ved ikke om det er ok? Jeg talte med en kunde som oplyste at for at forhandlergarantien skal gælde skal service udføres af en autoriseret forhandler? er det rigtigt, mit 1000km service blev udført af en der ikke er det, og kostede kr1100-
mvh Bo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 14:06

> hej, jeg var igår ude og tjekke priser på 6000km tjek af min suzuki
> gs500 og fik en pris på kr. 3500- ved ikke om det er ok? Jeg talte med
> en kunde som oplyste at for at forhandlergarantien skal gælde skal
> service udføres af en autoriseret forhandler? er det rigtigt, mit 1000km
> service blev udført af en der ikke er det, og kostede kr1100-
> mvh Bo

jeps han har ret, lad os håbe der ingen stumper ryger på din mc
mvh Kim

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 160 point
Dato : 04-10-02 14:14

> jeps han har ret, lad os håbe der ingen stumper ryger på din mc
> mvh Kim

Og så måske alligevel ikke.

Forbrugersombudsmanden har indgået et forlig med De Danske Bilimportører,
således at det ikke er krævet service på et autoriseret værksted for at
garantien gælder. Garantien bortfalder kun hvis bilen ikke er blevet
vedligeholdt eller brugt en fejlbehæftet reservedel.

Kilde Tænk+Test nr 28

Hvis det skulle komme til en sag mod en motorcykelforhandler/imprtør vil
udfalget af retssagen mod Nissan nok vægte tungt ...

Men derudover er der jo også de 2 års reklamationsret som forhandleren ikke
kan løbe fra.

/A

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-10-02 22:32

Hej botage

Citat fra tænk + test

"Fra nytår kan en bilimportør ikke længere tvinge en kunde til at bruge autoriserede værksteder. Det er resultatet af en aftale Forbrugerombudsmanden har indgået med sammenslutningen De Danske Bilimportører"

Den fortsættter citat
"Hidtil har importørerne hævdet at garantien på bilen falder bort, hvis bilen repareret på et såkaldt uautoriseret værksted."

Så hvad biler angår har kunden ret indtil nytår. Konklusionen må være, at medmindre der er lavet en lignende aftale med motorcykel importørerne har kunden desvære ret.

Aaargh.... Jeg ser netop at Anders har postet det samme, skidt du får den alligevel

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 09:55

"botage" <botage.news@kandu.dk> wrote in message
news:m_fn9.68137$Qk5.3012896@news010.worldonline.dk...
> hej, jeg var igår ude og tjekke priser på 6000km tjek af min suzuki
> gs500 og fik en pris på kr. 3500- ved ikke om det er ok?

Erhm... det lyder sq lige i overkanten!

Har selv en GSX600F '02, og jeg har endnu ikke været over 1440,- for service

//MortenC

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 07-10-02 19:38

Tak for svaret Anders Majland \(Replace DOT with . in address for.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-02 23:41

"Morten C" <helsingborg@__my4ever.dk> wrote in message
news:anm9b9$4vc$1@sunsite.dk...

> Har selv en GSX600F '02, og jeg har endnu ikke været over 1440,- for
service
>

Det vil så sige, at det har jeg nu.
Mage til svindler-værksted skal man åbenbart lede længe efter herovre på
svenske vestkyst

Et 12Kkm eftersyn til 2850 kroner.
Bremsevædske er skiftet, efter blot 6 måneder.
Luftfiltret ikke skiftet, jvf servicebog
Tændrør skrevet på regningen, men ikke skiftet.
Manglede 0,7l motorolie

//MortenC

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 08:30

> Mage til svindler-værksted skal man åbenbart lede længe efter herovre på
> svenske vestkyst

Så kommer der vel en anmeldelse på www.dmcn.dk

Bare send det du har skrevet og navngiv værkstedet - så får de en chance for
at "forsvare sig" inden det publiceres

/A