/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Efternavn
Fra : AKZO
Vist : 840 gange
100 point
Dato : 29-06-05 20:56

Hej

Da min mand og jeg blev gift valgte vi at beholde hver vores efternavne, det har vi nu fortrudt og vil gerne til at skifte navn.

Men hvordan er det liiige med kørekort,sygesikring,pas osv... Skal man ha' nyt af det hele og er det gratis??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-05 20:59

Sygesikringskortet bliver automatisk udskiftet.

Kørekort og pas bliver først udskiftet når datoen er udløbet, eller der kommer nye regler om fornyelse.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-05 21:01

Hvis du skulle være i tvivl, kan du ringe til den lokale politistation.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-06-05 21:01

Kørekort og pas skal du betale for fornyelse af...
Det koster ca 350 kroner for begge dele. og tager ca. 2 uger.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-05 21:10

Det er ikke nødvendigt at fornye passet.
På paskontoret medtager du den nye navneattest og så bliver det nye navn tilføjet, samt passet bliver stemplet.

Med kørekort tror jeg ikke det er nødvendigt.

Kender da flere, hvor efternavnet ikke passer på grund af ægteskab.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-06-05 21:17

Korrektion til Benjamin.Hansen:

Et nyt pas koster altså 600 kr. nu om dage. Jeg har lige fået nyt, så jeg ved det af bitter erfaring. Det er derimod korrekt, at det tager ca. 2 uger.

Venlig hilsen
myg

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-06-05 21:39

Man behøver ikke at få nyt pas pga navneskift, der blir bare rettet i det pas man har!
Så skal det ha' ændret sig siden april 2002.

mvh/ann-vibeke

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 03-07-05 22:05

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-05 22:41

Tak AKZO

God sommer