/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP vil ikke se ny hard disk
Fra : halloodk
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 29-06-05 20:02

Jeg kører Xp pro og har mont. en ny harddisk som slave men xp vil ikke se den, den fremgår af enhedshåndteringen uden gule anmærkninger. Hjælp anyone !
Alle gode råd modtages med tak!
Halloodk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-06-05 20:03

Den skal formateres først før den kan tages i brug

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-06-05 20:04

Kontrolpanel - administration - computeradministration - diskhåndtering - find din nye disk - højreklik - formater

Fijala

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-06-05 22:51

Jeg går ud fra at du har været inde i opsætningen i bios????

Kommentar
Fra : fiapigen

Dato : 01-07-05 10:33

du er nødt til a formater....

Kommentar
Fra : fiapigen

Dato : 01-07-05 10:33

du er nødt til a formater....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 14:28

Lad høre fra dig så vi kan hjælpe.

Fijala

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 02-07-05 12:49

Hej igen og tak for hjælpen. Nu ser xp den, men den viser kun 127,99 GB og ikke 200 GB som den er. Ved opstart siger Bios også 200 gb. Jeg går ikke udfra at den mister 70 gb ved formatering.
Halloodk

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 02-07-05 13:02

Kører du med sp2, da det er en nødvendighed for at kunne håndtere større diske.

Du har evt. ikke fået partioneret den til fuld størrelse.

Det smarteste ved så store diske er, synes jeg, er at dele den op i flere drev. Så kan man systimatisere sine ting på hver sin disk og kalde den for det som disken nu bliver brugt til

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 04-07-05 08:55

Tak for hjælpen Fijala dine svar løste begge sp.
Halloodk

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 30-09-05 09:19

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-05 14:39

Skønt at kunne hjælpe og at du nu har fuld udnyttelse af din nye disk.