/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
fjernvarme vs. el varme???
Fra : babee
Vist : 1791 gange
100 point
Dato : 29-06-05 13:53

hejsa vi sidder lige og smakker om hvormeget dyrer det er at have elvarme i forhold til fjrenvarme? nogle der ved det?
gerne med links .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 14:00

Hvis huset er godt isoleret er elvarme ikke meget dyrere.
Installationen er noget billigere end oliefyr/fjernvarme.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 29-06-05 14:00

El-varme-prisen afhænger af el-leverandøren, men prisen er nogenlunde ens i lille Danmark.
Fjernvarme-prisen derimod er afhængig af om værket (som vores) er flis-fyret, eller et af de fejlslagne gas-fyrede 'bar-marks-værker'.
Vi opvarmer 160 kvm stueplan og 140 kvm kælder med flis-fyret fjernvarme, for 9-10.000 kr årligt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-06-05 16:17

jeg ville personligt også vælge pillefyr elign. som er et rigtig godt alternativ til el/fjernvarme idag

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-05 17:37
Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 01-07-05 10:45

Tak for svaret pallebhansen.