/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort 3.3v ?
Fra : bruuno117
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 29-06-05 13:20

Hej, jeg har lige opgraderet min spand, med en hurtigere cpu, ram og bundkort.
I manualen til bund kortet er der en advarsel, om at man helst ikke skal sætte et 3.3v agp grafikkort i bundkortets agp sokkel, men holde sig til et 1.5v grafikkort. Hvordan finder jeg ud af hvad mit grafikkort bruger ?

Det skal lige siges at jeg har installeret mit grafikkort, jeg tog chancen og det ser ud til at køre ok i gta san andreas, så den er da ikke sprunget i luften, men der er måske et eller andet jeg ikke har taget højde for, manualen siger jo "it may damage your hardware", det er jo ret meget måske såe....

mit bundkort er et Asrock K8Upgrade-1689, ULi1689, K8-754 og grafikkorter er et Powercolor radeon 9600xt R96-TD3.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-05 16:22

Det er kun gamle AGP grafikkort op til 2 X AGP der bruger 3.3 volt!

En lidt mere teknisk forklaring om AGP standarder kan du få her:
http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-06-05 17:32

Og da dit grafikkort af af nyere dato, vil du ikke støde på problemer.

Tillykke med din nye racer af en pc.

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-06-05 17:32

Og da dit grafikkort af af nyere dato, vil du ikke støde på problemer.

Tillykke med din nye racer af en pc.

Fijala

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 30-06-05 15:00

Tak for svaret tedd. det lettede da lidt at få det at vide :)