/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilkøb i Tyskland
Fra : cristian
Vist : 784 gange
100 point
Dato : 29-06-05 11:25

Jeg har ladet mig fortælle, at der er store summer at spare ved at tage til Tyskland og købe en brugt bil. Men det afføder nogle spørgsmål:
Kan det svare sig at købe en billig/dyr bil eller skal man gå efter særlige bilmærker?
Ud fra hvilke kriterier fastsættes registreringsafgiften i Danmark?
Er det kun en fordel, hvis man køber den i Sydtyskland, hvor de efter sigende ikke salter vejene (hvorfor man kan forvente mindre rust)?
Hvordan fragter man den til Danmark - skal man køre den til grænsen på sælgers nummerplader og forsikring og aflevere sælgers nummerplader ved grænsen og sætter sine egne medbragte prøveplader på?
Hvem forsikrer bilen, når man kører den hjem gennem Danmark?




 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 29-06-05 11:38

Du finder den bil du kunne tænke dig.
Ringer til told og skat og får oplyst afgiften på netop den bil.
Får den fragtet hjem på en trailer e. lign. (Du får med næsten 100% sikkerhed ikke lov at køre med sælgers plader på bilen - det er ham der hænger på dem)
Prøveplader kan du sætte på så snart du er i DK.
Derefter en tur til told og skat og betale afgift og så kan bilen synes (den skal jo stadig gennem synshallen) til danske plader.
Husk alle papirer på bilen.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 29-06-05 11:40

Men i de fleste tilfælde kan det ikke betale sig, med mindre det er en speciel bil.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 29-06-05 11:45

Når man lejer prøveplader er der ansvarsforsikring på dem, og de skal ganske rigtigt sættespå når du befinder deig på den danske grænse.
I Tyskland kan man, hvis det er en bil uden plader, købe en "engangs-eksport-prøveplade" til kørsel i Tyskland.

Det nemmeste er at smide den på en autotrailer, hvis man har trailerkort og bil der må køre med sådan en (det er ikke ret mange biler der må det p.g.a. vægten)

Kan det betale sig økonomisk ?

Sjældent, nogen gange endda dyrere (afgiften bliver beregnet ud fra gennemsnitsprisen på en tilsvarende på plader herhjemmme) men fordelen ligger i, at man som regel får en bil der er i bedre stand end dem der har kørt her fra ny.

Man skal så bare passe på dem ad H..... til med diverse beskyttelsesforanstaltninger, ellers smuldrer de væk mellem fingrene på dig, i løbet af få år.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova


Dato : 29-06-05 11:59

I linket her kan du læse en del om det, .
http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html

mvh dova

Kommentar
Fra : cristian


Dato : 29-06-05 13:06

Jeg siger mange tak til alle for de konstruktive svar!!!
Det undrer mig blot, at flere automekanikere efter sigende netop har specialiseret sig i at opkøbe gængse brugte biler i Tyskland, hvis det slet ikke kan svar sig. Jeg havde hørt, at hvis biler nåede en vis alder, ville den danske registreringsafgift være så forholdsvis lav (da de er baseret på danske bilkvalitets-forhold) set i forhold til bilens reelle kvalitet under tyske køreforhold. Altså noget med at hente man biler der er mere end 15 år gamle kan det godt svare sig. Men det er blot et rygte jeg har hørt???

Kommentar
Fra : dova


Dato : 29-06-05 14:21

Jeg kan gi' dig et enkelt eksempel:
En årgang 91 BMW 535 i med noget elektronisk udstyr, forlanges der 78000,- i afgift af, og med de 30000,- bilen kostede i Tyskland, er det mere end modellen koster hvis man køber den her i Danmark.

Afgiften bliver ikke lavere, fordi bilen har en vis alder, det går altid efter hvad samme årgang/model koster her, og hvis det er en specialmodel som der ikke rigtig findes at sammenligne med, bliver det et vurderingsskøn, og det er ofte alt for meget der så forlanges.

Men som sagt, bilerne er ofte i bedre stand m.h.t. rust.
Jeg har da haft nogen stykker der var importeret, bl.a. en Golf fra 1984.
Og det er ellers sjældent at finde en Golf af den årgang helt uden rust, og hvor der aldrig har været svejset i.
Det er også derfor mange forhandlere tager dem hjem, fordi det er bedre at give garanti på sådan nogen biler.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi


Dato : 29-06-05 14:30

Køb ny bil i polen - det er billigere.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste