/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme på internet ???
Fra : import
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 29-06-05 10:11

Min søn og jeg deler en adsl forbindelse via en switch, og det har kørt fint indtil nu, min kører stadig fint, men min søn havde taget sin pc med ud til en for at dele nogle musikfiler, dett lykkedes dog aldrig, og da han så havde sat den til igen derhjemme kan han ikke komme på internettet mere, vi har prøvet alt næsten, gået tilbage m.m, men intet hjælper, er der nogen der har en mulig løsning !

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-06-05 10:24

Har oplevet noget lignende...

Har din søn en firewall??

i så fald prøv at slå den fra...

Kommentar
Fra : import

Dato : 29-06-05 10:29

Ok det vil jeg tjekke, men tror ikke det kan være det !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 10:50

Han har vel koblet den op det andet sted og derved fået ændret sin forbindelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 10:51

Hvilken fejlmeddelelse får han....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-05 10:55

Prøv lige:
H-klik på Internet Explorer>egenskaber>forbindelser>indstil>marker "jeg vil oprette >via LAN
næste> marker "jeg har forbindelse via lokalnetværk" >næste>nej>næste>følg anvisningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-05 11:02

Prøv, at afinstallere driveren til netkortet eller endnu bedre tag det ud. Genstart. Sæt det i og geninstaller og husk at sætte TCP/IP til automatisk søgning efter IP (DHCP).
De har nok fået det hele til at gå i kludder ved at forsøge, at lave lokalnetværk og i den forbindelse skulle de bare have brugt en protokoll til lokalnetværket så det ikke fik indflydelse på Internet indstillingerne. De kunne habe brugt en ipx/spx protokol der kun fungerer på lokalnetværk.

Det er altid en god idé, at sikre sig at firewall ikke blokerer.

Kommentar
Fra : import

Dato : 29-06-05 11:11

Jeg vil prøve at afinstallere driveren, jeg er ikke den store PC expert så jeg tage den ikke ud, vi får meddel. at der er ikke nogen internetforbindelse, og så prøver den at finde et modem eller lign.
Første gang vi satte det til var det bare at sætte stikket i netkort, og så kørte det !!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-05 11:20

Det lyder nu da også som om, der er lavet kludder i Internetindstillingerne.
I InternetExplorer klikker du på Funktioner - Internetindstillinger - fanebladet Forbindelse - og der skal være nedtonet eller markering i Ring aldrig til en forbindelse. Ellers må du køre guiden til at oprette forbindelse via lokalnetværk som Eyvind er inde på.

Kommentar
Fra : import

Dato : 29-06-05 11:23

Tak, jeg vender tilbage i morgen !

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-06-05 11:29

han lavede vel ikke ip'en om ude ved hans ven.
hver gang jeg er til et computer party ændre vi vores ip'er fordi vi synes det kører bedre.

tjek lige det.

formoder i har xp

gå ind i denne computer - over til venstre er der noget der hedder netværksteder - så vælg derefter Vis netværksforbindelse - højreklik på lan forbindelse og tryk egenskaber - i det faneblad der hedder generelt er
der en, der hedder internetprotokol (tcp/ip)på midten af siden, den trykker du med 1 vensterklik på, og så trykker du egenskaber - og det er så der
du kan vælge at lave en ip eller hente automatisk.
Hvis den står på(brug følgende ip-adresse) skal i vælge den anden (hent automatisk en ip-adresse)

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 29-06-05 11:29

det lyder åndsvagt af mig det her men vis det nu kunne være det har han sat sin ip til hent auotomatisk igen

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 29-06-05 11:29

det lyder åndsvagt af mig det her men vis det nu kunne være det. har han sat sin ip til hent auotomatisk igen

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 29-06-05 12:26

Der er vel også den mulighed at netkortet er røget sig en tur....

Gå i START -> KØR skriv CMD, så er du i kommandoprompten....

Derinde skriver du : IPCONFIG

Så kan du se ip-adressen

Skriv : PING efterfulgt af din ip-adresse f.eks. ping 255.255.2.55.

Hvis alle fire pakker modtages er netkortet iorden.. hvis de bliver tabt er netkortet i stykker...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-05 12:43

>>>>>>>>>>>og så prøver den at finde et modem eller lign.<<<<<<<<<<<<
Prøv lige:
H-klik på Internet Explorer>egenskaber>forbindelser>indstil>marker "jeg vil oprette >via LAN
næste> marker "jeg har forbindelse via lokalnetværk" >næste>nej>næste>følg anvisningen

Kommentar
Fra : import

Dato : 29-06-05 12:46

Tak for alle de gode råd, jeg prøver det af derhejmme, er på arbejde lige nu ! vender tilbage

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-06-05 13:01

prøv nu den med firewallen som jeg begyndte med *SS*

den har altså virket før..

Kommentar
Fra : import

Dato : 29-06-05 13:12

Hvor er det helt nøjagtigt at jeg gør det i XP

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-06-05 18:06

kontrolpanel>sikkerhedscenter>Windows Firewall

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 30-06-05 07:53

Tak for svaret BjarneD. Nu virker det igen !