/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NUM-LOCK & PC-Crash
Fra : Denpete
Vist : 1258 gange
100 point
Dato : 04-10-02 10:54

Hej gruppe...

Jeg har hele 2 spørgsmål:
1) Hvordan sætter jeg min PC op til fast at have NUM-LOCK 'ON' ved opstart af PC?

2) Jeg har haft et total PC-Crash efter forsøg på installation af nyt keyboard og mus (wireless).
Jeg har således mistet en del filer/programmer, som var vigtige og som har kostet mig meget arbejde. Og - nej, jeg var ikke klog nok til at have taget back-up af disse filer. Det skal jeg dog nok huske fremover.
Mit spørgsmål er:
Er der overhovedet nogen mulighed for via et eller andet program at genfinde disse filer/programmer, da jeg har ladet mig fortælle, at ikke alt bliver totalt slettet selv ved et crash, hvor styreprogram har måttet geninstalleres fra nyt? (WIN XP Home)

Jeg vil blive meget glad, da der som skrevet er en del filer som har taget mig lang tid at lave, som jeg meget gerne ville kunne finde igen - om muligt

Mvh.

Denpete

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 04-10-02 11:18

spg. 1 det gør du i din bios eller kig på http://www.winguides.com/registry/display.php/196/

spg.2 brug et program som unerase

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-10-02 11:54

Hej Denpete,

der er her en artikel... "Nemt at gendanne slettede filer"... -->
http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4063
programmet hedder "PC Inspector File Recovery 3.0", og sku' nu også understøtte NTFS... -->
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/download.htm
samt en lille manual... -->
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/manual.htm
og en ofte stillede spørgsmål side... -->
http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/FAQ.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 04-10-02 12:16

strarup >>>> dette er specielt til dig
http://www.labmice.net/Windows2000/Administration/password.htm

win2k har jeg dog aldrig haft problemmer med

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 04-10-02 12:53

Hej strarup...

Tak for dine henvisninger...

Men jeg kan 'sgu' ikke finde ud af hvordan jeg installerer PCInspactor, eftersom det åbentbart ikke må installeres på der drev jeg skal undersøge.
1) Hvordan oprretter jeg et andet drev - eller
2) Hvordan kan jeg installere/udpakke programmet på en CDRom? Når jeg beder om at installere på mit CDRom-drev/CD-rom er det ikke gyldig destination. Men jeg fik installeret selve det pakkede program på CD-rom'en, men det vil så installere det på harddisken...

Jeg er - endnu engang - lidt lost... ;-(

MVH
Denpete

PS. Iøvrigt har jeg også mistet den e-mail-adresse vi tidligere har kommunikeret på. Så hvis det er bedre at maile direkte, så vær rar at malie mig:

pet.nord@tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 12:14

Denpete wrote:
> 1) Hvordan sætter jeg min PC op til fast at have NUM-LOCK 'ON' ved
> opstart af PC?

Dette skal du gøre i BIOS.

En nærmere beskrivelse er ikke muligt uden at du skriver hvilken BIOS
din computer har!

Mvh
Casper

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 04-10-02 14:22

Hej Casper..
Tak for dit svar, men NumLock er sat til ON i min BIOS-opsætning, men det virker ikke alligevel. Jeg har før måtte ændre værdien i Regedit, men jeg kan ikke huske hvordan - og det tidligere svar i denne forespørgsel hjælper heller ikke...

Men tak alligevel..

Denpete

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 05-10-02 00:34

Kopier nedenstående in et et tekstdokument i notepad og gem det som keyboard.reg på dit skrivebord...dobbeltklik på den og svar ok...that`s it :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"
"KeyboardDelay"="1"
"KeyboardSpeed"="31"

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 05-10-02 11:57

Hej cRacKya..
Tak for dit svar, men efter at have gjort det - og kontrolleret efterfølgende - virker det desværre stadig ikke...

Denpete

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 06-10-02 00:37

Er det win 98 du har,...?!?

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 06-10-02 00:37

Er det win2000 du har...!??

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 06-10-02 10:43

Hej cRacKya...

Nej jeg har WinXPHome...

Denpete

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 06-10-02 15:39

Kopier nedenstående ind i et tekstdokument i notepad og gem det som NumLocK.reg på dit skrivebord...dobbeltklik på den og svar ok...forskellen er at det skal være i ".default" i stedet for, du kan jo prøve at sammenligne de 2 tekstdokumenter og se forskellen....Undkslyd min fejl...men der er ingen skade sket for fordi det var en standard værdi fra min egen registreringsdatabase og den er stand... :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"
"KeyboardDelay"="1"
"KeyboardSpeed"="31"

Accepteret svar
Fra : cRacKya

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-02 15:42

er der fuldstændig ged i stavekontrolen her eller hvad...*LOL*

Kopier nedenstående ind i et tekstdokument i notepad og gem det som NumLocK.reg på dit skrivebord...dobbeltklik på den og svar ok...forskellen er at det skal være i ".default" i stedet for, du kan jo prøve at sammenligne de 2 tekstdokumenter og se forskellen....Undkskyld min fejl...men der er ingen skade sket fordi det var en standard værdi fra min egen registreringsdatabase og den er standard... :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"
"KeyboardDelay"="1"
"KeyboardSpeed"="31"

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 06-10-02 16:50

Hej cRacKya...

HURRA - se det hjalp...

Blot kunne jeg ikke bruge Notepad og dobbeltklikke, da den ikke ville acceptere scriptet som gyldig til ændring af reg.filer

Men jeg har da så meget forstand, at jeg blot åbnede regedit og førte værdierne ind hvor de skulle ligge.....

Tusinde tak - nu virker NumLock perfekt igen...

Denpete

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 14-01-03 10:08

Tak for svaret cRacKya.