/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Instrumentnavne på strengreguleringsvent~
Fra : fame
Vist : 814 gange
150 point
Dato : 28-06-05 22:37

Jeg skal købe et instrument til indregulering af strengreguleringsventiler f.eks. STAD og andre ventiler.
Jeg har brug for link til forhandlere eller produktnavne på sådanne måleinstrumenter.
Hvis der er nogen der har gode eller dårlige erfaringer med sådanne flowmålere, så skriv lidt om det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-05 08:23

Ta'erne er det vel egentlig kun TA's egne instrumenter der snupper eller hva'?

Instrumentnavnet vil være et manomter, hvem der ellers laver manometre til væskemålinger ved jeg ikke. Men til luft, kan de hedde: Alnor, Testo og Svema for nu lige at nævne nogle jeg har prøvet. Har også leget med TA's eget instrument - det virker overbevisende godt. Svema'en er ligeledes et totalt blæret instrument til luft.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-05 08:46

http://www.elmanet.dk under tryk og kemi

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-05 08:48

Korrekt set et differensmanometer. Dem du bruger til gasser og luft kaldes oftest mikromanometre.

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 29-06-05 19:13

hvis du mangler noget så må du skrive hvad skal bruge det til, danfoss har sit, frese sit, ta sit, oras kan bruges af alle. Diverse fabrikater er tilegnet til deres eget fabrikat, men kan bruges på tværs hvis du har forstand herpå. priserne er fra kr. 6.000 til 10.000 plus moms.
købes direkte hos de enkelte fabrikanter.
linket er TA - Danfos- Frese søg hos fabrikanterne

Kommentar
Fra : fame

Dato : 29-06-05 23:45

Jeg er ved at undersøge Jeres foreslag.

Hej 3773---jeg vil lige ringe til dem, for at sikre mig at det er det rigtige. Jeg har forøvrigt en TSI til luft

Hej tobisch---jeg har engang prøvet et måleinstrument designet til STA ventilerne, det var nemt. Jeg kan godt betjene et multi instrument, det er kun et spørgsmål om at have kurverne for den ventil der måles. Har du et link til oras instrumenterne ?. Jeg vil ringe til Danfoss for at spørge efter forhandler, for jeg kan ikke finde måleinstrumentet på nettet.

Hvis i kan lave et link direkte til måleinstrumenterne ville det være 10-4. Jeg har problemer med at finde TA's egne instrumenter og Danfoss samt Frese.

Håber i vil prøve at hjælpe lidt mere.

Peter

Accepteret svar
Fra : tobisch

Modtaget 150 point
Dato : 30-06-05 01:09

Ring til TA i herlev, ring til Danfos i Arhus, Ring til Frese I slagelse, men oras har intet måle instrumemt så vidt jeg ved, har brugt TA måle inst. for at indregulere Oras

Godkendelse af svar
Fra : fame

Dato : 30-06-05 15:20

Tak for svaret tobisch.
også tak til dig 3773