/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pejsebrænde.
Fra : marcussen1
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 28-06-05 15:42

Er der nogen, der har god erfaring med, hvor man skal købe sit pejsebrænde (leveret i de såkaldte tårne)?
Jeg bor på Sjælland lidt nord for København. Jeg er sådan set ikke utilfreds med det jeg tidligere har købt, men det kunne jo være, at der er nogle fordele visse steder.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-05 15:57

Det har tidligere været oppe og vende med træ fra Sverige, men dog mener jeg ikke rigtig dere kom noget brugbart. Jeg fandt på et tidspunkt prisen på hele lastvognstræk leveret på Sjælland (fra jylland), men det er temmelig store mængder man skal aftale for det hænger sammen.

Prisen jeg fandt dengang hed:

320 kr pr kassemeter ved levering af et helt træk i københavnsområde, incl kørsel, moms og hele lortet. Bøgeskaller, ovntørret, klar til brændeovn. Noget af det skal lige knækkes først.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-05 15:58

Et helt træk, hedder forvogn + hænger - i omegnen af 50 m3, så enten skal man have meget, eller også slår man sig sammen med venner og naboer.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 17-08-05 20:14

Tak for svaret 3773.