/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af gammel software uden cd.
Fra : IceCap
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 28-06-05 14:41

Jeg har haft en bluetooth usb dongle installeret på min comp. Nu har jeg købt en anden og inden jeg ville installere den, afinstallerede jeg den gamle driver.

Den gamle er bare ikke fjernet helt, og så længe den ikke er det kan jeg ikke installere den nye. Jeg har ikke længere den cd der fulgte med den gamle dongle.

Jeg har fjernet hvad der var at finde i registreringsdatabasen med Regcleaner uden held.

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 14:52

Hvad er det der ikke er fjernet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 15:01

op i reg.basen og fjern manuelt

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 28-06-05 15:09

Det er den ældre version af softwaren der ikke kan fjernes. Jeg mangler cd'en med den gamle driver.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 28-06-05 15:13

Jeg bruger WIN98, og har ingen anelse om hvordan jeg kommer ind i Regbasen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 15:21

Hvad vil du også der - hvis driveren er slettet er det da bare at installere den nye.

Hvad der ligger af ubrugelige ting i reg.basen er jo blevet slettet med regcleaner eller hvad ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 16:34

refi det er nu ikke altid rigtigt efter min erfaring og så er man nødt til at fjerne det der spærrer for nyt i regbasen

IceCap - refi har nu lidt ret trods alt - men jeg har selv været ude for at måtte fjerne manuelt og du kan forsøge at finde hvad du mener er rigtigt (du skal være temmelig sikker) - gå i start - vælg kør - skriv regedit og tryk ok - nu kan du se HKEY_LOCAL_MACHINE - kig under software om der skulle være noget der -

ps... nogen drivere har det med at lægge sig under hardware på 98 kan jeg huske men det behøver ikke være tilfældet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 16:43

Hvis IceCap ikke er hjemme i reg.basen er det klogest at holde fingrene væk.
Der kan meget hurtigt laves ubodelige skader.
Når du installerer nyt hardware beder den da selv om en driver og så sætter du bare den nye cd i.
Den gamle driver burde ikke være noget problem - hardwaren bliver jo henvist til den nye.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 17:02

tjah - men helt på den virker han jo ikke refi - men ok - jeg trækker mig - vil dog lige indskyde at det der er fjernet faktisk godt kan ligge i regcleaner under backup uden at man tænker over det

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-06-05 17:35

IceCap, prøv blot som miritdk foreslår, eller: Start, Kør, Regedit, Rediger, Søg - bluetooth - slet det den finder. Dernæst ordet dongle og slet det du finder.

Jeg vil ikke give refi ret i at du skal holde dig fra Registreringsdatabasen. Hvis man ikke undersøger tingene, bliver man jo aldrig klogere. Desuden kan man i Windows 98 lave en total restore af Registreringsdatabasen med kommandoen scanreg/restore fra dos-prompten, hvis det skulle gå galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 17:43

Ja "anyway" - resultatet ser du her når pilfingrene liiiige skulle prøve, men det er da OK - prøv endelig.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-06-05 22:21

refi -> det kan jo ikke nytte at gøre alle spørgere til "dummernikker" vel? Alle har vel startet som nybegyndere engang - ik'

IceCap gå du blot i gang. Skulle du komme til at slette det forkerte, skal jeg gerne guide dig gennem en restore.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 01-07-05 14:14

Der er intet tilbage af den oprindelige software i regbasen, men hvis jeg vælger tilføj/fjern software i kontrolpanelet, er den gamle software stadig på listen. Vælger jeg fjern, beder den om cd'en...... Som jeg netop ikke har. Er det fordi der ligger noget et andet sted, der ikke lige sådan er til at komme i nærheden af?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 14:17

har du forsøgt med mine indlæg fra igår ???????? Det skulle gerne afhjælpe problemet.

Annuller spørgsmålet
Fra : IceCap

Dato : 25-05-06 17:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, købte en ny maskine, og annullerer derfor dette spørgsmål